وضعیت کنونی وزارت ارشاد در باره مجوز چاپ برخی کتاب ها قابل قبول نیست
وضعیت کنونی وزارت ارشاد در باره مجوز چاپ برخی کتاب ها قابل قبول نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وضعیت کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد قابل‌قبول نیست و باید جلوی ترویج و انتشار محتواهای ضداسلامی و ضدفرهنگی گرفته شود و در این‌باره فعلاً به تذکر لسانی بسنده می‌کنیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وضعیت کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد قابل‌قبول نیست و باید جلوی ترویج و انتشار محتواهای ضداسلامی و ضدفرهنگی گرفته شود و در این‌باره فعلاً به تذکر لسانی بسنده می‌کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با انتقاد صریح از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: وضعیت کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد قابل‌قبول نیست و باید جلوی ترویج و انتشار محتواهای ضداسلامی و ضدفرهنگی گرفته شود.

وی افزود: دراین‌ باره فعلاً به تذکر لسانی بسنده می‌کنیم و امیدواریم این اداره‌ کل به جایگاه و شأن اسم بامسمای خود یعنی «فرهنگ و ارشاد اسلامی» برسد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با انتقاد شدید از اعطای مجوز به کتب، نشریات و رسانه‌های ضدانقلاب، تصریح کرد: پس از ۱۴ قرن، حکومتی دینی و شیعی در ایران اسلامی تشکیل شده که زحمات بسیاری برای آن کشیده شده و خون‌های فراوانی در راه آن ریخته شده است، لذا نباید با مجوز دادن به برخی کتب، نشریات و رسانه‌های ضدانقلاب و اسلام، به جامعه و حکومت اسلامی لطمه زد.

وی ادامه داد: متأسفانه در همین تبریز به برخی کتب ضاله مجوز چاپ داده شده که در آن‌ها، با تقدیر از کسروی و تقی‌زاده، از آنان به‌عنوان مفاخر آذربایجان یاد شده ‌و این درحالی‌ است که این افراد با فرهنگ اسلام و تشیع بیگانه بوده‌اند.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه، با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه کلمه «فرهنگ»، «ارشاد» و «اسلامی» تشکیل‌شده است، یادآور شد: کلمه ارشاد در مقابل کلمه اضلال به‌معنی گمراهی است و وزارت ارشاد باید با تلاش مضاعف، در راستای ارشاد جامعه گام‌های اساسی بردارد و فعالیت‌های این وزارت‌خانه و اداره‌کل، باید در شأن این سه کلمه مقدس باشد.

وی افزود: هنری ارزشمند است که در استخدام دین مبین اسلام و قالبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و مفاهیم دینی باشد.