وزیر خارجه آمریکا درباره برجام با همتای ایرلندی خود دیدار کرد
وزیر خارجه آمریکا درباره برجام با همتای ایرلندی خود دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای از دیدار «آنتونی بلینکن» و «سایمون کاونی» وزرای خارجه آمریکا و ایرلند درباره طیفی از موضوعات از جمله وضعیت برجام خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا گزارش کرد، آنتونی بلینکن روز گذشته (دوشنبه) با سایمون کاونی وزیر خارجه و وزیر […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای از دیدار «آنتونی بلینکن» و «سایمون کاونی» وزرای خارجه آمریکا و ایرلند درباره طیفی از موضوعات از جمله وضعیت برجام خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا گزارش کرد، آنتونی بلینکن روز گذشته (دوشنبه) با سایمون کاونی وزیر خارجه و وزیر دفاع ایرلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه در خصوص طیفی از موضوعات مورد بحث وزیر خارجه دو کشور آمده است: «بلینکن و کاونی بر روابط دوجانبه مستحکم بین ایالات متحده و ایرلند و همچنین نقش ایرلند به عنوان یک شریک پایدار ترانس آتلانتیک تأکید کردند».

این بیانیه به گفت‌وگوی وزیر خارجه دو کشور در خصوص وضعیت برجام نیز اشاره کرد و آورد: «آن‌ها درباره وضعیت مذاکرات برجام، نقش ایرلند در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک عضو غیردائم و دیگر اولویت‌های سیاست خارجی بحث و گفت‌وگو کردند».

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی با همتای ایرلندی خود درباره برجام گفت‌وگو کرده است که چند روز پیش مجدداً با تکرار ادعاهای دیگر مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این کشور هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) چهارم خرداد ماه به صورت حضوری با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین از سرگرفته می‌شود.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴، برگزار خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

نشست امروز در حالی برگزار می‌شود که روز گذشته (سوم خرداد ماه) تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس در خصوص ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/م