ورود پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی
ورود پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رد پای پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی، خواستار نظارت ویژه وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش شد. به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از افزایش یکباره قیمت محتوای تصویری در شبکه نمایش خانگی گفت: متولیان این حوزه که وزارت فرهنگ و ارشاد و […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رد پای پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی، خواستار نظارت ویژه وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش شد.

به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از افزایش یکباره قیمت محتوای تصویری در شبکه نمایش خانگی گفت: متولیان این حوزه که وزارت فرهنگ و ارشاد و شبکه نمایش خانگی هستند باید نظارت‌های خود را به صورت دقیق انجام دهند و مواظبت داشته باشند که شرکت‌های دارای رانت و پول بیت المال در پشت پرده نباید وارد عرصه شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شبکه نمایش خانگی موضوعی بسیار مهم است؛ از این جهت که بخشی از نیازمندی تفریحی خانواده‌ها و کسانی را که علاقه‌مند به دیدن فیلم‌ها و سریال‌هایی غیر از شبکه تلویزیونی هستند، پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در این فضا که کمبود تامین تفریحات سالم به شدت در کشور مشاهده می‌شود، بخشی از تفریحات سالم جوانان در شبکه نمایش خانگی است لذا باید سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری‌ها طوری باشد که مردم بتوانند به صورت سهل و آسان به این محصولات دسترسی پیدا کنند.

لزوم فضای رقابتی سالم و سازنده در شبکه نمایش خانگی

سعیدی بر ضرورت ارزان شدن این محصولات در یک فضای رقابت سالم تاکید کرد و افزود: لازمه ارزانی آن است که شرکت‌های عرضه‌کننده این فیلم‌ها و محصولات در شبکه نمایش خانگی بتوانند در یک فضای رقابتی سالم و سازنده کار خود را انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان دبیر جشنواره فیلم فجر و تذکر وی نسبت به پول‌های کثیف در سینما تصریح کرد: این پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی نیز ورود کرده که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر مجموعه‌ای که پول بیت‌المال و رانت پشت پرده آن است، باید مراقبت شود تا مسیر سالمی را طی کنند؛ نه مسیرهایی که مشکلات جدیدی پیش پای این مجموعه‌ها قرار دهد.