واحدهای بوم‌گردی در بسیاری از شهرها فرمالیته است/ ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت
واحدهای بوم‌گردی در بسیاری از شهرها فرمالیته است/ ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است، گفت: تا زمانی که پای بخش خصوصی به بوم‌گردی باز نشود رشد و رونق آن لاک‌پشتی خواهد بود. به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است، گفت: تا زمانی که پای بخش خصوصی به بوم‌گردی باز نشود رشد و رونق آن لاک‌پشتی خواهد بود.

به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است، گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منحصربه فرد در ایران صنعت گردشگری می‌تواند بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی باشد اما موانع بسیاری بر سر راه رشد گردشگری وجود دارد این در حالی است که تحریم‌ها به غایت خود رسیده‌اند لذا باید رونق گردشگری را سرعت بخشید.

بوم‌گردی یکی از راه‌های ارزان و کم خرج برای رونق گردشگری

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بوم‌گردی یکی از راه‌های تقریبا ارزان و کم خرج برای رونق گردشگری است اما به گفته مسئولان اکنون صرفا ۶۰۰واحد بوم‌گردی در سراسر کشور وجود دارد درحالی که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۲هزار واحد برسند.

واحدهای بوم‌گردی در بسیاری از شهرها فرمالیته است

وی افزود: واحدهای بوم‌گردی در بسیاری از شهرها فرمالیته است چراکه بخش خصوصی و مردم هنوز به آن‌ها دسترسی پیدا نکرده و فقط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تابلوی بر سر برخی از خانه‌ها با این عنوان زده‌ است بنابراین آمار ۶۰۰ واحد نیز چندان قابل اتکاء نیست.

تا زمانی که پای بخش خصوصی به بوم‌گردی باز نشود حرکت در این مسیر لاک‌پشتی است

سعیدی معتقد است تا زمانی که پای بخش خصوصی به مسئله بوم‌گردی باز نشود حرکت در این مسیر کاملا لاک‌پشتی خواهد بود، اضافه کرد: معافیت از  مالیات و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی ازجمله اقداماتی است که دولت باید در  مسیر رونق بوم‌گردی انجام دهد.

ایران به ۳۸هزار اقامتگاه بوم‌گردی نیاز دارد اما اکنون فقط ۶۰۰ اقامتگاه دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند موتور محرک پیشبرد صنعت گردشگری باشند، اظهارکرد: این در حالی است که ایران ۳۸هزار اقامتگاه بوم‌گردی نیاز دارد و در برنامه ششم توسعه احداث ۲هزار از این نوع اقامتگاه‌ها پیش‌بینی شده است، لذا باید دید دولت تا چه حد قصد حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را دارد./