هیات فوتبال در انحلال و سقوط تیم‌ها هیچ نقشی ندارد/حضور ششگلاتی در هیات فوتبال قانونی است
هیات فوتبال در انحلال و سقوط تیم‌ها هیچ نقشی ندارد/حضور ششگلاتی در هیات فوتبال قانونی است

[ad_1] هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چرا بجای تخریب ریاست هیات فوتبال، کارنامه فوتبالی کاندیدای مربوطه را منتشر نمی‌کنند؟ به گزارش قلم پرس،از تبریز، هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی به صدور بیانه‌ای نسبت به مطالب منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها واکنش نشان داد که متن آن به شرح زیر است: با […]

[ad_1]


هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چرا بجای تخریب ریاست هیات فوتبال، کارنامه فوتبالی کاندیدای مربوطه را منتشر نمی‌کنند؟

به گزارش قلم پرس،از تبریز، هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی به صدور بیانه‌ای نسبت به مطالب منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها واکنش نشان داد که متن آن به شرح زیر است:

با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)بدینوسیله جهت تنویر افکار عمومی و اذهان اهالی فوتبال استان باستحضار میرساند این هیأت هیچ تمایلی برای تقابل با رسانه های عزیز نداشته و همواره خود را در کنار این قشر تلاشگر میداند اما مطالب مغرضانه‌، ناصواب و خط دهی‌های غیر واقع  ما را برآن داشت تا برای مطالب ارائه شده در رسانه‌های آناج و نصر نیوز در قامت پاسخگو برآییم.

بِسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحیمِ

{سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ}

یکی از موارد مطرح شده در رسانه‌های فوق به مسئولیت‌ها و عملکرد ریاست هیات فوتبال استان مربوط می‌باشد.

در وهله ی اول متاسفانه عدم توجه واقع بینانه رسانه‌های مدنظر از وظایف هیات فوتبال باعث انتقاد مغرضانه شده است.

هر شخصی که کوچکترین آگاهی از اساسنامه و اختیارات هیات فوتبال را داشته باشد قطعا بر این موضوع واقف است که شکست باشگاه‌ها در پرونده‌های کمیته انضباطی فیفا ،انحلال و سقوط تیم ها از مسئولیت و عهده وظایف این هیات خارج است

اگر رسانه‌های مذکور خودرا بر محور عدالت و مطالبه‌گری می‌دانند چرا مسئولین اصلی و متولیان تیم ها را مورد باز خواست قرار نمی‌دهند؟

دربحث انحلال و یا سقوط تیم‌ها، هیات فوتبال استان‌ها براساس قانون حق دخالت در امر داخلی، اجرایی و علی‌الخصوص مسائل مالی باشگاه‌ها را ندارد.

در بحث ورود ریاست هیات فوتبال در انتخابات شورا ، براساس ماده ۱۴ مکرر وظایف شوراهای اسلامی مصوب در مجلس شورای اسلامی صراحتا اعلام داشته عضویت در شورا شهر افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود.

همچنین براساس ماده ۱ اساسنامه هیات فوتبال استان‌ها، هیات فوتبال یک نهاد مردمی و غیر دولتی است‌. لذا هیچ منع قانونی و تداخل خدمتی ندارد. در صورتی که هم اکنون بعضی از اعضای محترم شورای شهر سکاندار هیات‌های ورزشی هستند.

 در ادامه این بیانیه آمده است:

بر بحث تعامل با رسانه‌ها‌، روابط عمومی هیات فوتبال استان بعنوان بخش پاسخگویی‌، همیشه در قامت پاسخگو قرار گرفته است. این بهانه‌ای مناسبی برای تخریب رسانه‌ای این مرجع فوتبالی نمی‌باشد. رسانه‌های معتبر و عدالت محور می‌توانند شاهد بر این ادعا باشند.

بنابر فرموده حضرت علی(ع): لَیسَ الکَذِبُ مِن خَلائِقِ الإِسلامِ؛دروغگویى از اخلاق اسلام نیست.

براساس ادعای رسانه وابسته به یکی از کاندیدا‌های محترم! ریاست هیات فوتبال مبنی بر سرپرستی جواد ششگلانی‌، براساس بند ۹ ماده ۲۴  اساسنامه هیات فوتبال استان‌ها “چنانچه بعد از پایان دوره چهارساله‌، انتخابات بنابر هر دلیلی به تعویق افتد رئیس هیات می‌تواند تا برگزاری مجمع انتخابات به کار خود ادامه دهد”

تعجب ما بر این است که رسانه‌های منتسب بر این کاندیدای خاص! چرا بجای تخریب ریاست هیات فوتبال کارنامه فوتبالی کاندیدای مربوطه را منتشر نمی‌کنند؟

حضور ۳ بازیکن از استان امیر ابراهیم‌زاده، امیر شهیم، محمدرضا ترابی در ترکیب تیم ملی جوانان که توانست مقام قهرمانی کافا را بدست بیاورد همچنین حضور علی فتحی،سعید کریمی‌آذر، علی نجفی ، بهزاد سلامی و… در ۴ سال اخیر در تیم‌های ملی  پایه را چگونه این رسانه ها به باد فراموشی سپرده‌اند؟

سال‌ها خدمت صادقانه در کرسی ریاست هیات فوتبال می‌تواند بخش درخشان کارنامه جواد ششگلانی باشد. ساختمان هیات فوتبال استان که در بین هیات‌های فوتبال کشور بی‌همتاست با تلاش ششگلانی در سال ۱۳۹۲ ساخته شده است.

همچنین هیات فوتبال توانسته در این مدت بارها به عنوان رتبه برتر کشور توسط فدراسیون فوتبال انتخاب شود.

در پایان با توجه به ایام محرم و فرمایش امام حسین(ع) سرور آزادگان جهان مبنی بر این که “اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید” همه دوستان را به آزاده بودن و عدم وابستگی، خط دهی و خط گیری دعوت می‌کنیم.

همچنین عملکرد چهار ساله این هیات به همراه وظایف این ارگان مندرج در اساسنامه هیات فوتبال استان‌ها در سایت و پیج رسمی هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی منتشر خواهد شد.

{فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ}

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]