همه باید قانون را بپذیرند/سوژه به دست دشمنان ندهیم
همه باید قانون را بپذیرند/سوژه به دست دشمنان ندهیم

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبادا کسی به شورای نگهبان توهین کند که شورای نگهبان همواره مورد تأیید امام و رهبری بوده است، گفت: نباید تشنج‌آفرینی کنیم، زیرا دشمن در حال رصد حرف‌های مردم و مسئولان است و به دنبال اختلاف‌ها است و نباید سوژه به دست دشمن و بیگانگان داد. به گزارش قلم […]

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبادا کسی به شورای نگهبان توهین کند که شورای نگهبان همواره مورد تأیید امام و رهبری بوده است، گفت: نباید تشنج‌آفرینی کنیم، زیرا دشمن در حال رصد حرف‌های مردم و مسئولان است و به دنبال اختلاف‌ها است و نباید سوژه به دست دشمن و بیگانگان داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در رژیم پهلوی مردم ایران همواره تحقیر می‌شدند، اظهار داشت: شاه مخلوع در یک کنفرانس مطبوعاتی مردم را به گوسفندانی بدون اختیار تشبیه کرده بود و علاوه بر شاه، مسئولان کشور مانند نخست وزیر رزم‌آرا در مقابل ملی کردن صنعت نفت، ایران را تحقیر کرده و آنان را ناتوان معرفی کرده بود و طرز نگاه نادرستی از مسئولان رده بالای کشوری وجود داشت و خودباختگی به کشورهای بیگانه وجود داشت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رضا شاه نیز وابستگی شدیدی به بیگانگان داشت؛ چنانچه نخست وزیر انگلیس در کنفرانس تهران بیان کرده بود که رضا شاه را ما خودمان آوردیم و خودمان نیز بردیم و پسر وی محمدرضا شاه نیز خود را مدیون اجانب و بیگانگان می‌دانست.

وی یادآور شد: زندان‌ها پر از آزادیخواهان ایران بود و فساد جنسی گسترده‌ای در دربار حاکم بود و اسناد بسیاری در این زمینه وجود دارد و علاوه بر آن فساد مالی و ریخت و پاش و اسراف‌های بسیاری نیز وجود داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در برابر آن همه فساد و ریخت و پاش رژیم گذشته زندگی ساده و بی‌آلایش امام و رهبری را شاهد هستیم و مسئولان ارشد کشوری نیز غالبا چنین هستند و در فکر خدمت به مردم هستند.

آیت‌الله مجتهدشبستری تبیین کرد: از نظر اقتصادی کشور در رژیم گذشته فلج بود و وابستگی گسترده نظامی با وجود صادرات روزانه ۶ میلیون نفت وجود داشت و فقط در ۲۳ روز کشور گندم تولید کشور کفاف داخل را می‌داد ولی امروز برای ۳۰۰ روز کشور گندم داریم و مسئولان وعده داده‌اند که به زودی نیاز همه ایام سال در کشور تامین شود.

خطیب جمعه تبریز عنوان کرد: البته در زمینه صنعتی رکودهایی وجود دارد و در زمینه‌هایی آسیب‌های متوجه ما است که در روزهای آتی و مجالس دیگر به آن خواهیم پرداخت اما در مجموع وضعیت امروز غیرقابل مقایسه با رژیم گذشته بوده و در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و دیگر مسائل رشد زیادی داریم.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌های زیاد و توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی از وضعیت فعلی رضایت کامل نداریم و انتظار داریم تا جمهوری اسلامی صددرصد در کشور رخ دهد ولی در گذشته رژیم پهلوی تلاش داشت تا تاریخ اسلامی را حذف کنند و تلاش داشتند تا تاریخ را عوض کرده و تاریخ هجری شمسی را برداشته و تاریخ شاهنشاهی را جایگزین آن کنند که خوشبختانه اجل مهلت نداد.

وی بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی بیش از ۳۷ انتخابات برگزار شده و حتی رهبری نیز به وسیله خبرگان انتخاب می‌شوند ولی در گذشته انتخابات فرمایشی در کشور حاکم بود و امروزه همدلی مردم با مسئولان قابل مقایسه با گذشته نیست.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز ۱۹ بهمن و بیعت همافران با امام راحل گفت: این  اتفاق برای رژیم شاه بسیار شکننده بود و این بیعت دسته جمعی همافران با امام زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در سه روز بعدی تسریع کرد.

وی تصریح کرد: همافران و نیروی هوایی از مرزهای آسمان ایران حفاظت می‌کنند و علاوه بر افتخار ۱۹ بهمن در هشت سال دفاع مقدس نیز نیروی هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح افتخار آفرینی کرده و به برگ‌های زرینی خود افزود.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به لغو حکومت نظامی در ۲۱ بهمن گفت: شب ۲۲ بهمن و صبح ۲۲ بهمن انقلاب به ثمر نهایی نشست و این روز که مصداق ایام الله است و بزرگداشت جشن ۲۲ بهمن در هیچ جای جهان تکرار نمی‌شود که میلیون‌ها مردم در خیابانها حضور پیدا کنند و نمایش قدرت و اقتدار داشته باشند.

وی  تأکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن حرکتی نمادین است که مردم به نظام اسلامی پایبند و وفادار هستند و با وجود مشکلات فردی اکثریت مردم وفادار به نظام بوده و می‌خواهند که این نظام پایدار بوده و سایه  ولایت فقیه بر سر ایران باشد.

مردم ایران عشق به رهبری را عزیزتر از جان خود می‌دانند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: امروز جمهوری اسلامی به سلاح اراده و ایمان مردم و استقامت و پایداری آنان به اصول انقلاب مجهز است و نیازی به سلاح اتمی ندارند و عشق به رهبری را عزیزتر از جان خود می‌دانند.

وی گفت: دشمن اشتباه می‌کند که ایران را متهم به داشتن سلاح اتمی می‌داند چرا که رهبری این موضوع را حرام اعلام کرده و مردم نیز نیازی به سلاح اتمی ندارند.

مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن استکبار را بار دیگر مبهوت می‌کنند

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امسال مردم ایران پرشورتر از سال‌های گذشته در صحنه حاضر خواهند شد چرا که انتخابات بزرگ ۷ اسفند را نیز در پیش داریم و مردم با حضور گسترده خود برای انتخابات ۷ اسفند نیز اعلام حضور خواهند کرد و بنده معتقدم مردم به حدی در راهپیمایی پرشور خواهند بود که دشمنان و استکبار مبهوت خواهد شد.

وی افزود: در آستانه انتخابات یکی از مسائل مهم توجه به موضوع تائید صلاحیت‌ها و یا عدم تائید و عدم احراز است و این مسئله نباید موجب نزاع و کشمکش شوند و باید قانون را در این زمینه بپذیریم.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: باید صلاحیت‌ها را یک مرجعی تائید کند و مبادا کسی به شورای نگهبان توهین کند چرا که شورای نگهبان همواره مورد تائید امام و رهبری هست که این شورا مر قانون را اجرا می‌کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: همانگونه که برخی صلحا در شورای نگهبان تائید نشدند این صلحا راضی و تسلیم قانون شدند و نباید تشنج آفرینی کنیم چرا که دشمن در حال رصد حرف‌های مردم و مسئولان است و به دنبال اختلاف‌ها است و نباید سوژه به دست دشمن و بیگانگان داد و زیرسئوال بردن مسئولان نظارتی به هیچ وجه صحیح نیست.

نباید هر کس بنا به سلیقه خود حرف بزند و قانون را زیر پا بگذارد

امام جمعه تبریز بیان کرد: همانگونه که حضرت علی فرمودند بی‌قانونی در جامعه بدتر است و نباید هر کس بنا به سلیقه خود حرف بزند و قانون را زیر پا بگذارد.

وی با اشاره به توصیه رهبری به کنگره شهدای ورزشکاران گفت: رهبری ورزشکاران را بسیار تجلیل کردند و اینکه فضای ورزشی کشور ارزشی بوده و پاسداشت شهدای ورزشکار بسیار مهم است و در دیدار اعضای شورای عالی امنیت ملی با رهبری نیز ایشان توصیه‌هایی داشتند که باید ارزشهای انقلابی و حزب الهی در شورای امنیت ملی کشور حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مقام معظم رهبری در مورد شاخص‌های شورای امنیت ملی ۷ محور را تبیین کردند که توجه به آنها ضروری است.

آیت‌الله مجتهدشبستری در پایان پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه را بسیار شیرین خواند و گفت: این پیروزی‌ها شبیه معجزه بود و آزادی دو شهری که ۴ سال در دست تروریست‌ها بود به قول یکی از بزرگان همانند آزادی خرمشهر بوده و کلید ورود به حلب نیز هست.