همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش و نمایشگاه ملی فرصت های سرمایه گذاری شهرهای آذربایجان شرقی در 21 مهر ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی تبریز خبر داد.

مرتضی موحدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با تأکید بر رسالت شهرداری‌ها در توسعه اقتصادی شهرها و ارائه‌ خدمات مناسب برای شهروندان، گفت: برای تحقق این امر، شهرداری‌ها باید سالانه در طرح‌ها و پروژه‌های متعددی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند که این هزینه‌ها با بودجه شهرداری همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری های کل استان در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۱۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان ات، ادامه داد : با توجه به هزینه های مختلف از جمله هزینه های جاری، نگهداری، فضای سبز و ارایه خدمات شهرداری ها نمی توان با این مبالغ انتظارات مردم در حوزه مدیریت شهری را برآورده کرد.

موحدنیا گفت: بنابراین شهرداری‌ها باید از راه‌های قانونی، منابع مالی جدیدی از قبیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها یا طرح‌ها به کار گیرند.

وی اظهار داشت: برای این منظور همایش و نمایشگاه ملی فرصت های سرمایه گذاری شهرهای آذربایجان شرقی با هدف جذب سرمایه گذار در محورهای سرمایه گذاری شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی، شهر هوشمند و دانش بنیان و اکو سیستم و بوم گردی برگزار می شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی افزود: تا به امروز ۱۳۳ بسته ‌سرمایه‌گذاری توسط شهرداری‌های استان با برآورد هزینه ۳۳ میلیارد تومان در دو بخش مشارکت مدنی و بی او تی برای معرفی به سرمایه‌گذاران تهیه شده است.

وی با اشاره به جمع آوری بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران در حزوه مدیریت شهری، گفت: ۵۰۰ سرمایه گذار از داخل و خارج کشور برای حضور در این همایش دعوت شده اند.

موحدنیا افزود: دبیرخانه سرمایه‌گذاری مدیریت شهری با مسئولیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان، در محل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تبریز تشکیل شده است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش مشارکت بخش خصوصی و مشارکت نهادهای مالی در تامین مالی و اجرای پروژه‌های مدیریت شهری و تسهیل امور مربوطه و جلوگیری از تکرار تجربه‌های ناموفق گذشته تاکید کرد و تحقق این مهم را مستلزم انجام برخی اقدامات دانست.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ۷۴ پست خالی در شهرداری های استان به جز شهرداری تبریز، افزود: مجوز استخدام برای این ۷۴ پست دریافت شده و ثبت نام برای آزمون از ۲۰ تا ۳۰ مهرماه انجام و نیمه دوم آبان ماه نیز آزمون برگزار می شود.