هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در سوریه در آستانه انتخابات
هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در سوریه در آستانه انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) درباره تحرکات تروریست‌های تحت حمایت غرب برای انجام اقدامات خرابکارانه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه هشدار داد. این وزارتخانه اعلام کرد گروه تروریستی جبهه النصره در حال جمع آوری مواد شیمیایی در منطقه کاهش تنش «ادلب» در شمال سوریه است تا از این […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) درباره تحرکات تروریست‌های تحت حمایت غرب برای انجام اقدامات خرابکارانه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه هشدار داد.

این وزارتخانه اعلام کرد گروه تروریستی جبهه النصره در حال جمع آوری مواد شیمیایی در منطقه کاهش تنش «ادلب» در شمال سوریه است تا از این مواد علیه غیرنظامیان استفاده کند.

مسکو افزود تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی برای انجام این تحرکات در قالب حملات شیمیایی پرچم دروغین با کمک گروه موسوم به «کلاه سفیدها» هستند.

گروه کلاه سفیدها که خود را یک سازمان داوطلب معرفی می‌کند توسط یک نیروی سابق ارتش انگلیس با ادعای کمک به قربانیان جنگ داخلی سوریه ایجاد شد. اما اغلب دیده شده که دست در دست تروریست‌های جبهه النصره در انجام این نوع عملیات علیه غیرنظامیان سوری با هدف زیر سوال بردن دولت سوریه همکاری کرده است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اطلاعات درباره حمله برنامه ریزی شده را از منابع معتبر کسب کرده و تاکید کرد این حمله طوری برنامه ریزی شده که قبل از انتخابات سوریه در ۲۶ مه (پنجم خرداد) اجرا شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: امیدواریم افشای این اطلاعات بتواند این برنامه‌های جنایتکارانه را به هم بزند و از مرگ افراد بی‌گناه ممانعت کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، رسانه‌ها و دولت‌های غربی بارها دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان خود در مبارزه دولت سوریه با معارضان و تروریست‌ها متهم کرده‌اند.

در پی اولین موارد اتهام‌زنی، دولت سوریه موافقت کرد که همه انبارهای سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی نابود کند. دمشق در حالی تسلیحات خود را تا ژوئن سال ۲۰۱۴ نابود کرد که هشدار داد تروریست‌هایی که همچنان بر برخی از مناطق این کشور از جمله بر انبارهای ارتش سوریه در این مناطق کنترل دارند، ممکن است این مواد را در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/