هدفم کسب مدال پارالمپیک توکیو است
هدفم کسب مدال پارالمپیک توکیو است

مهدی اولاد، عضو تیم ملی ایران در رقابت‌های پارالمپیک ژاپن، که این روزها در ورزشگاه حافظیه مشغول تمرین است، در گفت و گو با ایسنا، شرایط تمرینی خود را خوب توصیف و اضافه کرد: به لحاظ امکانات کمبودی نیست و رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان فارس هم، کمال همکاری را تاکنون داشته است. اولاد که […]

مهدی اولاد، عضو تیم ملی ایران در رقابت‌های پارالمپیک ژاپن، که این روزها در ورزشگاه حافظیه مشغول تمرین است، در گفت و گو با ایسنا، شرایط تمرینی خود را خوب توصیف و اضافه کرد: به لحاظ امکانات کمبودی نیست و رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان فارس هم، کمال همکاری را تاکنون داشته است.

اولاد که متولد سال ۱۳۶۵ شهر تهران است و در مسابقات کشوری از استان فارس حضوری دارد، در خصوص آمادگی‌اش، گفت: پس از آسیب دیدگی که در مسابقات ۲۰۲۱ دوبی برایم پیش آمد، حدود یک ماه از تمرین دور بودم اما از ۲۰ اسفند سال قبل تمرینات بدنسازی را آغاز کردم و از هفتم فروردین امسال هم پنجمین مرحله از اردوی آماده سازی را در تهران آغاز کردم و از ۲۷ فروردین به شیراز آمدم و همچنان زیر وزنه سنگین هستم تا بتوانم برای شهریورماه و مسابقات المپیک توکیو، به بهترین شرایط ممکن برسم.

اولاد افزود: امیدوارم با زحمت های فراوانی که آقای هاشمی نژاد و همکارانشان در هیئت نابینایان وکم بینایان و همچنین آقای زارع و دست اندرکاران هیئت دوومیدانی می کشند، بتوانیم با کسب بهترین مدال در توکیو، این زحمات را جبران کنیم.

وی در خصوص میزان امیدواری اش نسبت به کسب مدال طلای المپیک گفت: من در همه مسابقات به قصد مدال طلا شرکت می کنم. امید اولم به خداست. با شرایط بدنی که دارم، امید زیادی برای کسب طلای پرتاب وزنه دارم و قصد دارم در پرتاب دیسک هم رنکینگ خود را ارتقا داده و به طلا نزدیک شوم.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس نیز به ایسنا گفت: مهدی اولاد از نخبه های ورزش کشور محسوب می شود که در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ موفق به کسب دو مدال طلا در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک شد. رشته اصلی او پرتاب وزنه است و در این رشته، رنکینگ اول جهان را در اختیار دارد. در پرتاب دیسک هم رنک ۳ جهان را دارد اما تلاش می‌کند که در این رشته هم بتواند رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

محمدرضا هاشمی نژاد با یادآوری اینکه این ششمین مرحله از اردوی آمادگی اولاد است، گفت: با توجه به اینکه این ورزشکار از فارس در رقابت‌های کشوری حضور دارد، درخواست دادیم این مرحله از اردو در شیراز برگزار شود. آقای اولاد یکی از ورزشکاران فنی، با اخلاق و نمونه کشور به شمار می‌رود و اکنون زیر نظر آقای ابراهیم مومنی دوره تمرینات ۱۰ روزه خود را سپری می‌کند.

مربی این ورزشکار پارالمپیکی رشته دو و میدانی هم گفت: وضعیت تمرینی و امکانات در شیراز فراهم است و مسئولان هیئت های مربوطه بیشترین همکاری را با ما داشته اند. همه چیز عالی پیش می رود و باید از این عزیزان تشکر کنم.

ابراهیم مومنی که سرمربی تیم دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان کشور نیز هست، در خصوص میزان آمادگی مهدی اولاد گفت: با توجه به مصدومیتی که برای مهدی پیش آمد و حدود یک ماه تحت درمان بود، تازه یک ماه است که تمرینات از سر گرفته شده و باید به مرور به مرز آمادگی برسد تا در توکیو با یک رکورد عالی، به خوشرنگ ترین مدال دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک قرار است از شهریورماه امسال در ژاپن آغاز شود.

انتهای پیام