نیروگاه های تبریز توسعه و بهینه سازی می شود
نیروگاه های تبریز توسعه و بهینه سازی می شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با توجه به توسعه شهرک های صنعتی اطراف تبریز، تامین انرژی برق این واحدها در برنامه این شرکت قرار دارد و باید متناسب با درخواست سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، شبکه های تولید، انتقال و توزیع برق نیز توسعه یابد.

به گزارش قلم پرس، عباس حسامی اظهار کرد: با توجه به توسعه شهرک های صنعتی اطراف تبریز مانند شهرک سلیمی، آخولار و سردار سلیمانی و احداث واحدهای صنعتی جدید، تامین انرژی برق این واحدها در برنامه این شرکت قرار دارد و باید متناسب با درخواست سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، شبکه های تولید، انتقال و توزیع برق نیز توسعه یابد.

حسامی، با بیان اینکه حوزه صنعت استان در مسیر توسعه قرار دارد، افزود: مدیریت مجموعه صنعت برق استان نیز در این مسیر، انرژی برق حوزه صنعت را پشتیبانی می کند و در این راستا شبکه های انتقال، پست های انتقال و توزیع، شبکه توزیع و کلیدخانه های این شبکه و نیروگاه های برق موجود توسعه، بهینه سازی و بهبود می یابد.

وی اظهار کرد: در این مسیر سرمایه گذاری های خوبی از سوی مجموعه صنعت استان انجام شده و در سال گذشته نیز نیروگاه هریس با تکنولوژی روز دنیا وارد مدار شد و مسیر حرکت به سمت بهینه سازی و توسعه نیروگاه تبریز بوده و با پیگیری های لازم منابع مالی مورد نیاز تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: محوطه و امکانات لازم برای توسعه نیروگاه تبریز فراهم است و مدیریت مجموعه در تولید، انتقال و توزیع پیگیر آغاز توسعه و اصلاح سیستم تولید این نیروگاه هستند.

حسامی، با اشاره به اینکه توسعه این نیروگاه بر اساس سیستم نیروگاه های جدید انجام می شود، ادامه داد: در سیستم های جدید واحدهای مجزا به صورت پک های آماده ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاواتی و بیشتر وجود دارد و در زمان کمتری قابل نصب است.

وی یادآور شد: با توسعه نیروگاه تبریز و احداث نیروگاه های شرکت های بزرگ مانند مس سونگون، ناترازی منفی کنونی در تولید و مصرف انرژی برق در منطقه به سمت ناترازی مثبت حرکت کرده و تولید از مصرف پیشی می گیرد.

انتهای پیام/