نیاز ۱۰۵ میلیارد تومانی برای اتمام شبکه‌های آبیاری آذربایجان‌شرقی/ بهره‌برداری از ۱۰ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری
نیاز ۱۰۵ میلیارد تومانی برای اتمام شبکه‌های آبیاری آذربایجان‌شرقی/ بهره‌برداری از ۱۰ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری

به گزارش قلم پرس از تبریز، علی مراد اکبری در نشست بررسی مسائل و مشکلات شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی اظهار کرد: طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۹۳ است باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علی مراد اکبری در نشست بررسی مسائل و مشکلات شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی اظهار کرد: طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۹۳ است باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور، ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار است.

اکبری ضمن برشمردن دیگر اهداف این طرح خاطر نشان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح ابلاغی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان شرقی ۱۹ هزار و ۸۴۰ هکتار می باشد افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان شرقی ۹۸ درصد بوده که با اجرای کامل طرح‌های انجام شده، حدود ۱۱۸ هزار و ۵۱۶ تن بر میزان تولیدات استان آذربایجان شرقی اضافه می شود.

اکبری با بیان اینکه با تامین منابع می توان تا ۱۵ تیرماه پروژه را در استان آذربایجان شرقی تکمیل و ارائه داد گفت: برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی  برای تکمیل و بهره‌برداری ۱۰ هزار هکتار از باقی مانده  طرح اندیشیده شده که با بهره برداری از آن شاهد تحول خوبی در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد ۱۰ هزار هکتار از شبکه های آبیاری باقی مانده پروژه با تزریق اعتبار مورد نیاز تا ۱۵ تیرماه آماده افتتاح شود، گفت: این شبکه‌ها شامل ۷ هزار و ۲۹۰ هکتار از پایاب سد خداآفرین ، یک هزار هکتار از شبکه‌های یکانات، ۷۵۰ هکتار از شبکه‌های حاشیه رود ارس و یک هزار هکتار نیز از منطقه سیه‌رود هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱