نگاهی به مصوبات امروز جلسه شورای شهر تبریز
نگاهی به مصوبات امروز جلسه شورای شهر تبریز

[ad_1] در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز مصوبه‌های مختلفی همچون تغییر کاربری‌های ورزشی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده تحت پوشش سازمان تاکسیرانی تبریز، مساعدت مالی شهرداری به شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی، بازدید رایگان از موزه های شهرداری به مناسبت روز موزه و لایحه احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز به تصویب رسید. به گزارش قلم پرس، مصوبه کمیسیون […]

[ad_1]

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز مصوبه‌های مختلفی همچون تغییر کاربری‌های ورزشی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده تحت پوشش سازمان تاکسیرانی تبریز، مساعدت مالی شهرداری به شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی، بازدید رایگان از موزه های شهرداری به مناسبت روز موزه و لایحه احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز به تصویب رسید.

به گزارش قلم پرس، مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تغییر کاربری‌های ورزشی در جلسه امروز شورا مورد بررسی قرار گرفت.

شهرام دبیری عضو شورای شهر تبریز در خصوص این مصوبه گفت: موافق این طرح هستم، بخصوص زمین‌هایی که در اختیار شهرداری و یا اداره کل ورزش و جوانان است نباید تغییر کاربری داده شود.

دبیری افزود: اگر می‌خواهیم زمین‌هایی که در دست افراد است و می‌خواهند تغییر کاربری دهند، باید سیاست تشویقی اعمال کنیم تا آنها نیز تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش شوند.

مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص حفظ کاربری‌های فعلی ورزشی و عدم ارجاع پرونده‌های تغییر کاربری به ماده ۵ به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورا مبنی بر نوسازی تاکسی‌های فرسوده تحت پوشش سازمان تاکسیرانی تبریز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار تبریز در این خصوص گفت: این مصوبه ارتباطی با بحث واردات خودرو ندارد و ما درباره تسهیلات صحبت می‌کنیم.

یعقوب هوشیار اظهار کرد: بحث هشتاد درصد این است که ما از ظرفیت‌های قانونی دولت استفاده کنیم و بعد به مرور زمان از دولت پس بگیریم.

هوشیار با بیان اینکه اسامی دریافت‌کنندگان این طرح منتشر خواهد شد، گفت: در چهار مرحله این کار صورت می‌گیرد و در هر مرحله ۵۰۰ دستگاه به بانک معرفی می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: لایحه شهرداری بر این اساس است که ارائه ۱۴ درصد از سود وام و ۴ درصد بقیه را نیز خود راننده تاکسی بدهد.

علی نوای باغبان با بیان اینکه این اعتبار از محل اعتبارات پیش‌بینی نشده ارائه می‌شود، گفت: این اقدام در راستای تحقق هوای پاک و کاهش آلودگی صورت می‌گیرد.

وی گفت: اگر سالانه بخواهیم از دو هزار تاکسی حمایت کنیم، سالانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد. اگر این کار انجام شود، می توانیم شاهد نوسازی جدی ناوگان اتوبوسرانی شهری باشیم که به نفع شهر است.

پس از آن نیز مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورا مبنی بر مساعدت مالی شهرداری به شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی بررسی شد.

بر اساس نظر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز لایحه شهرداری مبنی بر مساعدت به شورای استان، به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر رایگان بودن بازدید از موزه‌های تحت پوشش شهرداری در روز ۲۸ اردیبهشت مورد تصویب شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

روز ۲۸ اردیبهشت، از طرف شورای ملی موزه، روز موزه نامگذاری شده است و شهرداری تبریز به منظور آشنایی شهروندان با تاریخ و فرهنگ کشور و شهر و همچنین گذران اوقات فراغت شهروندان، طرح رایگان بودن بازدید از موزه‌های تحت پوشش را در این روز برای شهروندان ارائه کرد که این طرح مورد تصویب شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

در ادامه، لایحه شهرداری مبنی بر احیای سازمان ورزش با تفکیک از سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسید.

[ad_2]