نماینده جهاد اسلامی در ایران: آرزوهای رژیم صهیونیستی بر باد رفت
نماینده جهاد اسلامی در ایران: آرزوهای رژیم صهیونیستی بر باد رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ ۱۱ روزه غزه بامداد جمعه (۳۱ اردیبهشت) سرانجام با پذیرش آتش‌بس از سوی طرفین پایان یافت، جنگی که از جنبه‌های مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد و تأثیراتش را در سطوح مختلف کنکاش کرد. «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ ۱۱ روزه غزه بامداد جمعه (۳۱ اردیبهشت) سرانجام با پذیرش آتش‌بس از سوی طرفین پایان یافت، جنگی که از جنبه‌های مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد و تأثیراتش را در سطوح مختلف کنکاش کرد.

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس به آثار و تبعات این جنگ بر محور مقاومت و همچنین رژیم صهیونیستی پرداخت و ابتدا در پاسخ به این سؤال که با توجه به تفاوت‌های این جنگ با جنگ‌های قبلی در حوزه برقراری موازنه رعب و حملات موشکی مقاومت، آینده مقاومت فلسطین پس از این جنگ، چه تفاوت‌هایی با گذشته خواهد داشت؟ گفت: « یکی از منابع قدرت فلسطین ایستادگی و ایمان مردم به مسأله آزادسازی است، توطئه‌هایی که در ۱۰۰ سال گذشته متوجه این مردم شد، بسیار بزرگ بود و هرکسی نمی‌توانست مقابل این توطئه‌ها دوام آورد؛ توطئه‌ای که صرفا نشأت گرفته از جنبش صهیونیسم نبوده و نیست و بلکه تمامی جهان استعمار غرب پشت آن ایستاده است و جمعیت هفت میلیونی کنونی فلسطینی‌ها در سرزمین اشغالی اصلی‌ترین منبع قدرت فلسطین هستند.»

به گفته وی منبع دیگر قدرت فلسطینی‌ها در این واقعیت تجلی یافته است که آن‌ها از انتفاضه سنگ در سال ۱۹۸۷ به این‌جا رسیده‌اند که ارتش صهیونیستی تمام توان خود را در غزه و کرانه باختری برای مقابله با آن‌ها به میدان آورده است؛ مقاومتی که در سال ۲۰۰۵ شکل گرفت و توسعه یافت، اکنون به این نقطه رسیده است که می‌تواند رژیم اشغالگر را در محاصره و تنگنا قرار دهد و هیمنه پوشالی ارتش صهیونیستی را زیر سؤال ببرد.

ابوشریف سپس گفت که گروههای مقاومت پس از این جنگ و پیروزی باید دستاوردهای نظامی را به دستاوردهای سیاسی تبدیل کنند. او در توضیح این بخش سخنان خود تأکید کرد که منظور وی از دستاوردهای سیاسی، بحث انتخابات نیست، بلکه فراتر از این را می‌طلبد، بدین صورت که جنگ اخیر نشان داد که تمامی مردم فلسطین در خصوص گزینه مقاومت وحدت نظر و عقیده دارند و دیگر تمایلی به گزینه مذاکرات آن‌چنان که محمود عباس می‌خواهد و گزینه توافق اسلو ندارند.

این مقام فلسطینی افزود: «مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که اسلو و مذاکرات فایده‌ای ندارد و خواهان مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران هستند.»

ناصر ابوشریف سپس گفت که از این پس می‌توان یک رهبری واحد برای مردم فلسطین چه در کرانه باختری، چه در غزه و چه در مناطق ۱۹۴۸ و چه در خارج از فلسطین تشکیل داد و این از ثمرات جنگ اخیر است. او تأکید که پس از پایان جنگ نیز انتفاضه باید ادامه داشته باشد و باید یک نظام سیاسی جدید که مردم فلسطین را نمایندگی می‌کند تشکیل شود و مردم حول برنامه مقاومت جمع شوند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس، در خصوص تأثیر جنگ ۱۱ روزه بر شرایط سیاسی رژیم صهیونیستی و به خصوص شخص بنیامین نتانیاهو نیز گفت که آرزوهای صهیونیست‌ها در این جنگ رنگ باخت.

او افزود: «اکنون رژیم صهیونیستی و همپیمانانش می‌بینند که چگونه این رژیم در داخل محاصره شده و در غزه، کرانه باختری و درون خود در تنگنا قرار گرفته و فلسطینی‌ها با غیرت و حمیت خود با یکدیگر متحد شده‌اند؛ بنابراین همزمان با فرو ریختن آرزوهای رژیم صهیوینستی، چهره نظامی سرزمین اشغالی نیز تغییر یافته و خسارات سنگینی به صهیوینست‌ها وارد آمده است و حتی می‌توان فراتر از این رفت و گفت که این اتفاقات مقدمه‌ای برای نابودی کلیت رژیم اشغالگر است.»

او در خصوص شرایط سیاسی نتانیاهو نیز گفت که اگرچه در طول جنگ از او حمایت می‌شد و حداقل مخالفانش سکوت کرده بودند اما پس از جنگ وی آماج انتقادات قرار گرفت و احتمال دارد کمیته‌ای تشکیل شود تا بررسی کند که چه اتفاقی افتاده است و نتانیاهو بیشترین ضرر را در این جنگ دید.

«ناصر ابوشریف» در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص چشم‌انداز وی درباره فروپاشی رژیم صهیونیستی نیز گفت که مقاومت اطمینان دارد که رژیم صهیوینستی رو به زوال است و این اطمبنان از ایمان به خداوند و ایمان به وعده خداوند نشأت می‌گیرد.

او افزود: همین کافی است که خداوند در قرآن کریم گفته است: «فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَهِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّهٍ وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیرا » (و هنگامی که وعده دوم فرا رسد، -آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که- آثار غم و اندوه در صورتهایتان ظاهر می‌شود و داخل مسجد (الاقصی) می‌شوند همان‌گونه که بار اول وارد شدند و آنچه را زیر سلطه خود می‌گیرند، در هم می‌کوبند.- اسراء آیه ۷) و این نشان می‌دهد که نابودی رژیم حتمی است.

به گفته وی این جنگ نشان داد که شمارش معکوس فروپاشی‌ رژیم اسرائیل آغاز شده و جنگ نقاط ضعف صهیونیست‌ها را بر ملا کرد و برای تمامی جهانیان نیز بیش از پیش مشخص شد که رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست و تروریست است و اکنون تمامی مؤسسات و نهادهای حقوقی دنیا بدون استثناء این رژیم را یک رژیم نژادپرست می‌دانند، همانند رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و هر روزه می‌بینیم که احساسات ضد اسرائیلی بیشتر می‌شود و این برترین ضربه به رژیم اشغالگر قدس است و این علاوه بر مشکلات داخلی صهیوینست‌ها است، مشکلاتی که از نبود هیچ‌گونه فرصتی برای حل و فصل مسأله فلسطین نشأت می‌گیرد و همزمان راستگرایی نیز در حال گسترش است و از این رو عقیده ما نبرد و مقابله تنها گزینه است و مردم فلسطین نیز به سمت یک رویارویی فراگیر جرکت می‌کنند.

ابوشریف در پایان تأکید کرد که مردم فلسطین در این میان تنها نیستند و یک جبهه قوی در شمال مانند حزب‌الله، در یمن، سوریه و مقاومت منطقه وجود دارد و به عقیده وی یک درگیری فراگیر در آینده پایان رژیم صهیونیستی است.

ناصر ابوشریف که از سال ۱۳۸۶ تا کنون نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران است پیش از انتصاب به این عنوان در سال ۱۹۸۵ میلادی به دلیل عضویت در این جنبش دستگیر شده و به مدت ۱۳ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد.

انتهای پیام/م