نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز وارد تبریز شد + فیلم
نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز وارد تبریز شد + فیلم

با استقبال مسؤولان استانی نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه جدید وارد تبریز شد. به گزارش قلم پرس ، عصر امروز پنج‌شنبه یازدهم خرداد ماه نماینده ولی فقیه جدید آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با استقبال گرم مسؤولان و مردم وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد. امام جمعه جدید تبریز را به […]

با استقبال مسؤولان استانی نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه جدید وارد تبریز شد.

به گزارش قلم پرس ، عصر امروز پنج‌شنبه یازدهم خرداد ماه نماینده ولی فقیه جدید آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با استقبال گرم مسؤولان و مردم وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد.

امام جمعه جدید تبریز را به هنگام خروج از هواپیما، نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و تنی چند از مقام‌های کشوری و لشکری همراهی می‌کردند.

این روحانی ۵۵ساله بعد از آیت‌الله شهید قاضی‌طباطبایی، آیت‌الله شهید مدنی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله مجتهد‌شبستری، ششمین نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز است.

بعد از استقبال گسترده فرماندهان، مسؤولان و مردم از امام جمعه تبریز به گلزار شهدا رفته و تجدید میثاق با شهدا و خانواده شهدا کردند.

استقبال مردمی از نماینده ولی فقیه جدید در استان صبح روز جمعه در میدان ساعت برگزار می‌شود.

آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری مردی که همواره در خبرگان رهبری از جایگاه مهمی برخوردار بوده و جرقه یادآوری خاطره امام(ره) درباره زعامت مقام معظم رهبری، توسط او زده شد، هفته گذشته با مردم آذربایجان‌ خداحافظی کرد.

آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری به دلیل مشکلات جسمی این هفته با مردم تبریز خداحافظی کرد.

رهبر معظم انقلاب در وصف شایستگی‌های آیت‌الله شبستری فرموده بودند:«با وجود ایشان در آن استان فکرم از آنجا راحت است»

نگاهی گذرا به زندگینامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم

وی فرزند حضرت آیت‌الله سید محمّدتقی آل‌هاشم از روحانیان و سادات بنام کهن‌شهر تبریز و از یادگاران دفاع مقدس هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم سال‌ها در مناطق عملیاتی نبرد حق علیه باطل از میهن اسلامی دفاع کرده و آشنایی نزدیک با رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس از جمله ویژگی­‌هایی بارز ایشان است که از روحیه جهادی و ایثارگر این عالم جهادگر نشأت می‌‌گیرد.

نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یار و یاور همیشگی نیروهای مسلّح بوده و آخرین مسؤولیت وی هم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بود.

امام جمعه جدید تبریز در سال ۱۳۸۸با حکم مقام معظم رهبری به سمت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب و در طول این مدت، سه بار موفق به کسب مقام نخست در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح شدند.

  سید محمّدعلی آل هاشم با مدرک  دکترای فقه و مبانی و سطح چهار حوزه که معادل اجتهاد است با حضور علمی خود در دانشگاه­‌های مختلف، خوش درخشیده و تجربیّات علمی خود را در اختیار دانشجویان و  نسل جوان انقلاب گذاشته است.

این چهره انقلابی و علمی۱۴ سال از درس خارج فقه مقام معظم رهبری بهره برده‌اند و عضو میز آذربایجان در دبیرخانه­ مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هستند و به ولایتمداری، مردمی بودن و ساده‌زیستی، شهرت دارند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از این هفته نماز جمعه تبریز را در شهر دیانت و فقاهت اقامه می‌کند.