نعمت‌زاده: افتتاح تبریز ۲۰۱۸ به پنجم اردیبهشت ماه موکول شد
نعمت‌زاده: افتتاح تبریز ۲۰۱۸ به پنجم اردیبهشت ماه موکول شد

رئیس افتخاری ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز۲۰۱۸» با اشاره به سفر خارجی رئیس‌جمهور در فروردین ۹۷ گفت: افتتاح تبریز ۲۰۱۸ به پنجم اردیبهشت ماه موکول شده است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا نعمت‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه تبریز ۲۰۱۸ با تاکید به اینکه بخش خصوصی ورود جدی […]

رئیس افتخاری ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز۲۰۱۸» با اشاره به سفر خارجی رئیس‌جمهور در فروردین ۹۷ گفت: افتتاح تبریز ۲۰۱۸ به پنجم اردیبهشت ماه موکول شده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا نعمت‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه تبریز ۲۰۱۸ با تاکید به اینکه بخش خصوصی ورود جدی به رویداد تبریز ۲۰۱۸ نداشته است، اظهار کرد: باید مسوولان دولتی این اجازه را بدهند تا بخش خصوصی وارد شود و البته قطع به یقین منافع اصلی را نیز خود بخش خصوصی از این رویداد خواهد برد.

وی تصریح کرد: باید تبریز در بخش‌های برون‌مرزی معرفی شود، در حال حاضر در سطح ملی هیچ خبری از تبریز ۲۰۱۸ نبوده و جز چند برنامه، خبری از این رویداد در سطح ملی نیست، متاسفانه در سطح ملی جایگاه این برنامه مشخص نبوده و زمان هم در حال گذر است.

رئیس افتخاری تبریز ۲۰۱۸ ادامه داد: در طول دو هفته اخیر با وزیر امور خارجه و برخی معاونان دیدار و گفت‌وگو داشته‌ام و آنها نیز اعلام داشتند که هیچ خبری از تبریز ۲۰۱۸ نیست، نباید زمان را از دست بدهیم.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: قرار بر این بود تا در چهارم فروردین  رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور  رئیس جمهور افتتاح شود که به علت سفر خارجی رئیس جمهور در چهارم فروردین و طبق مکالمات به عمل آمده قرار افتتاح در هفته سوم فروردین اعلام شد که اینک تائید شده پنجم اردیبهشت ماه آغاز رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ انجام گیرد.

نعمت‌زاده بیان کرد: با کارشناسان مرکز فرش جلساتی داشته‌ایم و چندین برنامه از جمله تهیه پوستر جشنواره و تیزر را برعهده آنان گذاشته‌ایم.

وی افزود: قرار بود نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران در تبریز برگزار شود که بنابه برخی مشکلات این امر میسر نشد ولی یک نمایشگاه اختصاصی فرش در تبریز برگزار خواهد شد.

رئس افتخاری تبریز ۲۰۱۸ ادامه داد: با همکاری دانشگاه هنر، جشنواره هنر نیز در استان برگزار خواهد شد و از لحاظ تورهای گردشگری فرش، همکاری‌هایی انجام خواهد گرفت.

وی در بیان مشکلات موجود در معرفی تبریز ۲۰۱۸، به ضعف خبررسانی اشاره کرد و گفت: هنوز این مشکل رفع نشده و باید آن را با یک کار تخصصی رفع کنیم.

نعمت‌زاده ادامه داد: در تبریز ۲۰۱۸ باید تقویم رویدادها به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشخص شود، متاسفانه حتی پوستر مخصوصی برای این رویداد نداریم، از همه صنایع می‌خواهیم در حد توان برای یک بعد از تبریز ۲۰۱۸ در بخش‌های هنری، فرهنگی و غیره پوستر طراحی و چاپ کنند.

وی افزود: استاندار محترم باید تقسیم کار در خصوص تبریز ۲۰۱۸ را انجام دهند و هر کس باید وظایف خود را در این خصوص انجام دهد و با همه توانایی‌ها وارد میدان شوند.