نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل حقوقی شهرداری منطقه ۲ تبریز برگزار شد
نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل حقوقی شهرداری منطقه ۲ تبریز برگزار شد

به گزارش قلم پرس، در این نشست توجیهی شهردار منطقه ۲ در سخنانی خواستار تداوم جلسات آموزشی جهت رفع برخی نقص ها و آشنائی بیشتر کارکنان با مسائل حقوقی شد.خوشنواز همچنین پاسخگوئی صریح و شفاف کارکنان در برخورد با ارباب رجوع، داشتن حساسیت بیشتر در مسائل حقوقی و همکاری و تعامل بیش از پیش با […]

به گزارش قلم پرس، در این نشست توجیهی شهردار منطقه ۲ در سخنانی خواستار تداوم جلسات آموزشی جهت رفع برخی نقص ها و آشنائی بیشتر کارکنان با مسائل حقوقی شد.
خوشنواز همچنین پاسخگوئی صریح و شفاف کارکنان در برخورد با ارباب رجوع، داشتن حساسیت بیشتر در مسائل حقوقی و همکاری و تعامل بیش از پیش با کارشناسان را مورد تاکید قرار داد.
در ادامه این نشست حسین عالی باف معاون مالی اقتصادی منطقه ۲ در سخنانی خدمت به شهروندان را در کسوت خادمان شهرداری و در راستای تکریم ارباب رجوع، نعمتی الهی دانست و بحث آموزش کارکنان را برای رفع برخی ایرادات حقوقی بسیار موثر عنوان کرد.
وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر قراردادهای کاری در شهرداری شد.
محمد شاهد خطیبی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲ دیگر سخنران این نشست خواهان تشکیل واحدی تحت عنوان کمیته رسیدگی به مشکلات شهری و خطریابی معابر سطح حوزه و اتخاذ تدابیر سازنده برای رفع ایرادات شد.
مهدی اشرفی مدیر حراست منطقه ۲ هم ضمن اشاره به وظایف سنگین معاونت های عمران و خدمات شهری، رسیدگی بیش از پیش به معابر سطح حوزه و ایمن سازی بیشتر برای جلوگیری از بروز حوادث و تبعات حقوقی را مورد تاکید قرار داد.
اشرفی مواردی همچون جدیت در برخورد با بناهای غیرمجاز، حساسیت در مسائل ترافیکی و خط کشی های معابر، ایمن سازی هرچه بیشتر پل های عابرگذر، تقویت نیروهای فضای سبز و ساماندهی سبزبان ها، رسیدگی به مسئله سدمعبر و… را مورد بررسی حقوقی، قرار داد.
کیومرث بخشی مدیر حقوقی شهرداری منطقه ۲ در ادامه این نشست، به ۳۹ بند از مسائل حقوقی که باید توسط کارکنان رعایت شود را مورد بررسی و موشکافی قرار داد.
مدیر حقوقی منطقه ۲ به منظور کاهش آسیب ها به اهم مواردی همچون عدم ایجاد نارضایتی در برخورد با ارباب رجوع و جلوگیری از ایراد تهمت و افترا، ممانعت از اخاذی و افشای اسرار اداری، جلوگیری از سرپیچی از دستورات مسئولان و عدم ارائه گواهی خلاف واقع و… تاکید کرده و رعایت نکردن این موارد را از جمله تخلفات اداری، عنوان کرد.
وی آگاهی کارکنان با مسائل حقوقی را اصلی ترین عامل موفقیت یک سازمان دانست و خواستار رسیدگی و بررسی بیشتر پرونده های مربوط به حوزه املاک و قراردادهای فی مابین شهرداری و پیمانکاران، ارتقای امنیت در عبور و مرور شهروندان از معابر، نظارت بیشتر بر تخلفات اداری و … شد.  
بخشی همچنین در ادامه به سوالات حقوقی و ابهامات کارکنان منطقه درباره مسائل مختلف حقوقی، پاسخ گفت.
در ادامه عادل امامی از کارشناسان امور حقوقی شهرداری منطقه ۲، با توضیحاتی در خصوص برخی رویدادها و مسایلی که در امور شهری در صورت عدم توجه به آن منجر به تشکیل پرونده های شکایت در محاکم قضایی علیه شهرداری شده، خواستار توجه بیش از پیش همکاران شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری و عمرانی، نسبت به این مسائل شد.    
در ابتدای نشست هم اندیشی کارکنان، محمد امین خوش نیت مدیر برنامه ریزی منطقه ۲، ضمن قدردانی از فعالیت همکاران واحد حقوقی این شهرداری در بازگرداندن املاک متعلق به شهرداری و صیانت از بیت المال، آشنائی با مسائل حقوقی توسط همه شهروندان و به ویژه همکاران را در جلوگیری از تبعات قضائی، بسیار موثر دانست.
مدیر برنامه ریزی شهرداری منطقه ۲، ورود سالانه ۱۰ میلیون پرونده قضائی شکایت به محاکم قضایی کشور را ناشی از عدم اشرافیت و ناآشنایی افراد با مسائل حقوقی و مسئولیت ها و تکالیف خود دانست.
وی با بیان اینکه هم اکنون بخش زیادی از پرونده های قضایی مربوط به اختلافات ملکی و شهری است، ترویج و ارتقای فرهنگ شهروندی و اطلاع رسانی رسانه ها برای آشنایی همه شهروندان با حقوق شهروندی را خواستار شد.
خوش نیت با بیان اینکه شهرداری ها در خط مقدم خدمات رسانی به شهروندان همواره در معرض چالش ها، برخوردها و بروز اختلافات حقوقی قرار دارند، اشرافیت و اطلاعات کافی و مناسب مدیران و همکاران شهرداری با مسائل حقوقی را در برخورد با مسائل قضایی، ضروری دانست.
وی با اشاره به تعدد و کثرت وظایف شهرداری ها، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای همکاران شهرداری را یکی از راه های کاهش پرونده های حقوقی مطرح در محاکم قضایی، دانست.