نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد
نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد

این جنگنده بومی مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ است. بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش […]

این جنگنده بومی مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ است.

بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی های این جنگنده است.

مراسم گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی از صبح سه شنبه با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی آغاز شد.

رئیس جمهوری در ابتدای این مراسم که امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهوری و برخی از فرماندهان نظامی و مسئولان این وزارتخانه حضور داشتند، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنایع دفاعی کشور بازدید کرد.