نجفی: روزمرگی، آفت مهم برنامه‌های اجرایی است
نجفی: روزمرگی، آفت مهم برنامه‌های اجرایی است

شهردار تبریز گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه ایده‌آل آبادانی و رفاه نیست؛ بلکه بستر ارزشمندی است برای استفاده از رویکردهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری. به گزارش قلم پرس به نقل از شهریار، دکتر صادق نجفی، در شورای معاونین شهرداری تبریز با بیان این که روزمرگی، آفت مهم برنامه‌های اجرایی است، اظهار داشت: هر یک از مجموعه‌های […]

شهردار تبریز گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه ایده‌آل آبادانی و رفاه نیست؛ بلکه بستر ارزشمندی است برای استفاده از رویکردهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری.

به گزارش قلم پرس به نقل از شهریار، دکتر صادق نجفی، در شورای معاونین شهرداری تبریز با بیان این که روزمرگی، آفت مهم برنامه‌های اجرایی است، اظهار داشت: هر یک از مجموعه‌های شهرداری باید با حفظ چالاکی، استفاده از ایده‌ها و انگیزه‌های نو، نشاط کاری و اداری مجموعه را تا رسیدن به برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ فعال کنند.

وی با اشاره به رویکردهای عمرانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی تاثیرگذاری شهرداری در میان افکار عمومی بارز است و با دقت و ریزبینی، مورد ارزیابی شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: تعامل، هماهنگی و انعطاف‌ عمل را رویکرد اصلی خود در ارتباط با دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌دانیم؛ البته بدیهی است که این رویکرد، تا زمانی استمرار خواهد داشت که به صورت متقابل و در خدمت منافع شهر و مطالبات شهروندان باشد.

دکتر نجفی رعایت سلسله‌مراتب مدیریتی را ضرورت مهم انسجام برنامه‌ها خواند و گفت: به عنوان شهردار تبریز، خود را پاسخگوی اصلی شورای محترم می‌دانم و انتظار دارم سایر عوامل، با درک این موضوع، بدون حاشیه و دغدغه‌خاطر، معطوف وظایف خود شوند.

وی با تاکید بر این‌که طبق صراحت قانون، شهردار، مهم‌ترین مقام متولی شهر است، گفت: متاسفانه در کشور ما این جایگاه ارزشمند، علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه شهرداری‌ها، تحقق نیافته است. این مدیران، شهرداران و عوامل اجرایی هستند که باید با درک موقعیت خدمتگزاری، زمینه‌های تاثیرگذاری شهرداری را در عرصه ملی فراهم کنند.

شهردار تبریز اظهار داشت: عموم مدیران و شهرداران، موظف به ارتباط بی‌واسطه و رو در رو با شهروندان هستند؛ در این راستا بخش‌های مختلف حراست و نظارت، باید بسترهای تکریم ارباب رجوع را فراهم کنند.

وی از استمرار دیدارهای مردمی خود در شهرداری‌های مناطق از هفته آینده خبر داد و افزود: این دیدارها با حضور معاونان و مدیران بخش‌های مختلف، از هفته آینده و طبق اعلان قبلی، در هر یک از مناطق پیگیری خواهد شد.

دکتر نجفی برنامه‌ریزی را ستون اقدامات اجرایی خواند و افزود: معاونت برنامه‌ریزی باید با تفکیک وظایف کلی معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق، روند پیش‌برد اهداف هر بخش را تفکیک، ارزیابی و نقاط ضعف و قوت را به مدیران هر بخش گوش‌زد کند.

شهردار تبریز با بیان این‌که مدیران شهرداری، از کارآمدترین افراد در حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری تبریز هستد، گفت: امروز تبریز به خوبی در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح شده‌است؛ به تناسب آن، مدیران لایق، دلسوز و کاردان شهرداری نیز باید در عرصه ملی تاثیرگذار باشند.