نتایج رسمی انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی + به روز رسانی می شود
نتایج رسمی انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی + به روز رسانی می شود
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در حالی به اتمام رسید که تا زمان ارسال این گزارش، نتایج رسمی این مرحله از انتخابات از سوی اعلام نشده است.

براساس آمار  نهابی و نتایج رسمی اعلامی شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه  تا به این لحظه :

میانه: ( آمار رسمی) علیار راستگو با اشاره به اینکه این حوزه، صاحب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی است، افزود: بر اساس نتیجه شمارش آرا، آقای مهدی اسماعیلی با کسب ۱۶ هزار و ۸۶۶ رأی به از مجموع ۶۸ هزار و ۸۱۴ رأی مأخوذه، به عنوان یکی از نمایندگان این حوزه انتخاب شد.
وی افزود: به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای سایر نامزدها، تکلیف کرسی دوم این حوزه، در دور دوم مشخص می‌شود که بر این اساس آقایان علی شامی با ۱۱ هزار و ۷۰۳ رأی و بهنام صفایی با ۱۱ هزار و ۳۴ رأی در دوم به رقابت می‌پردازند.

شبستر: ( آمار رسمی) علیار راستگو اظهار داشت: براساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه شبستر، از مجموع ۵۱ هزار و ۸۷ رأی مأخوذه، آقای جعفر راستی با ۱۲ هزار و ۵۹۶ رأی به عنوان منتخب این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

کلیبر، خداآفرین و هوراند : ( آمار رسمی)  علیار راستگو اظهار داشت:  تنها در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند، نتایج رسمی شمارش آرا در سامانه جامع انتخابات ثبت شده است که براساس آن، از مجموع ۵۷ هزار و ۹۹۶ رأی مأخوذه، آقای حسین حاتمی با ۱۷ هزار و ۶۲۵ رأی به عنوان منتخب مردم این حوزه معرفی شد.

سراب: ( آمار رسمی)  علیار راستگو اظهار داشت: بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه سراب، از مجموع ۶۲ هزار و ۹۰۵ رأی مأخوذه، آقای یوسف داودی با ۲۰ هزار و ۲۰۸ رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

اهر و هریس: ( آمار رسمی) بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه اهر – هریس از مجموع ۷۶ هزار و ۷۱۵ رای ماخوذه احمد محرم زاده با کسب ۲۹ هزار و ۸۲۶ رای  از حوزه انتخابیه اهر و هریس به بهارستان راه یافت.

مراغه و عجبشیر: ( آمار رسمی) بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر از مجموع ۱۲۰ هزار و ۷۵۰ رای ماخوذه علی علیزاده با کسب ۴۴ هزار و ۶۹۱ رای و به عبارتی با کسب ۳۹٫۵ درصد آراء از حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر به بهارستان راه یافت.

بستان آباد: ( آمار رسمی) مرتضی محمدزاده دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه بستان‌آباد، از مجموع ۴۷ هزار و ۶۶۶ رأی مأخوذه، آقای غلامرضا نوری با ۱۲ هزار و ۷۰۷ رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

بناب: ( آمار رسمی) علیار راستگو اظهار داشت: بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه بناب، از مجموع ۵۵ هزار و ۶۳۶ رأی مأخوذه، آقای محمد باقری با ۲۳ هزار و ۵۴۴ رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

هشترود و چاراویماق: ( آمار رسمی) بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق، از مجموع ۴۰ هزار و ۹۴۳ رأی مأخوذه، آقای سیدحمزه امینی با ۱۴ هزار و ۲۷۷ رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

ملکان: ( آمار رسمی) در حوزه انتخابیه ملکان نیز از مجموع ۶۱ هزار و ۱۶۴ رأی مأخوذه، آقای سیدعلی موسوی با ۲۰ هزار و ۱۴۰ رأی موفق به کسب اکثریت آرای این حوزه شد.

 

 مرند  و جلفا: ( آمار رسمی) بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه مرند و جلفا، از مجموع ۱۲۵ هزار و ۸۳۰ رأی مأخوذه، خانم معصومه پاشایی بهرام با ۴۰ هزار و ۲۹۴ رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آراء اعلامی مجموع آراء ماخوذه بوده و اعلام آراء افراد اعلامی از مجموع آراء صحیح است. شمارش آراء در استان به اتمام رسیده و تنها تطبیق صورتجلسه باقی مانده که باید طبق قانون انجام شود تا حق کسی ضایع نشود.

 

 

در حوزه های باقی مانده نتیاج غی رسمی به شرح ذیل بوده که پس از اعلام نتایج هایی اعلام خواد شد: 

البته نوشتن اسم اول یا دوم به منزله آرای کاندیدا نمی باشد.

تبریز:(غیر رسمی)

۱- مسعود پزشکیان ( اصلاح طلب)

۲- احمد علیرضا بیگی ( اصولگرا)

۳- روح الله متفکرآزاد ( اصولگرا)

۴-محمدرضا تاج الدینی  ( اصولگرا)

۵- محمدحسین فرهنگی ( اصولگرا)

۶- علیرضا منادی ( مستقل)

۷- محمد اسماعیل سعیدی ( مستقل)

برای کسب ۶ کرسی سبز بهارستان تبریز، آذرشهر و اسکو با هم رقابت می کنند.

 

 مرند : (غیر رسمی) معصومه پاشایی با کسب اکثریت آرا از حوزه انتخابیه مرند و جلفا به بهارستان راه یافت.

ورزقان: (غیر رسمی) اللهویردی دهقانی با کسب اکثریت آرا از حوزه انتخابیه ورزقان به بهارستان راه یافت.

 

خبر به روز رسانی می شود …