نانسی پلوسی: اسرائیل دوست و متحد ما در خاورمیانه است
نانسی پلوسی: اسرائیل دوست و متحد ما در خاورمیانه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در خصوص درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ضمن دوست و متحد خواندن این رژیم، موضع «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند را تکرار کرد. به گزارش […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در خصوص درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ضمن دوست و متحد خواندن این رژیم، موضع «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند را تکرار کرد.

به گزارش روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست»، او بدون اشاره به شهید شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، حملات راکتی حماس را محکوم کرد و مدعی شد حماس «از وضعیت ناپایدار برای آغاز خصومت علیه اسرائیل سوءاستفاده کرد.»

وی در این بیانیه افزود: حالا بعد از گذشت بیش از یک هفته از خصومت‌ها، ضرورت آتش‌بس آشکارتر شده است.

او در ادامه از دو طرف خواست به «خشونت‌ها پایان دهند» و همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست برای دستیابی به صلح از طریق یک راه‌حل دو دولتی تلاش کنند.

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه اشاره‌ای به تخلیه اجباری فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان در محله «شیخ جراح» در شرق قدس اشغالی که باعث آغاز اعتراضات شد و سرکوب اعتراضات از سوی پلیس این رژیم و استفاده از گاز اشک آور در مسجد الاقصی در ماه رمضان که به جراحت نمازگزاران فلسطینی منتهی شد و در نهایت منجر به آغاز درگیری‌ها شد هم اشاره‌ای نکرد.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اعلام حمایت قاطع از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند، گفت که از آتش‌بس حمایت می‌کند.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید هم در نشست خبری دوشنبه بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خواستار توقف حملات راکتی حماس شد.

بایدن چند روز پیش هم مدعی شده بود واکنش رژیم اسرائیل به حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین، مفرط نبوده است. او گفت: « «یکی از چیزهایی که تاکنون شاهد بوده‌ام این است که واکنش مفرطی اتفاق نیفتاده است.»

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد؛‌ طبق آخرین آمار ۲۱۲ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

هلال احمر فلسطین هم خبر داده در جریان درگیری‌های روز سه‌شنبه فلسطینیان با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس، دست کم ۴ فلسطینی شده شده و بیش از ۱۴۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه منزلی را در «حی الزیتون» در شرق مدینه غزه بمباران کردند. بر اساس گزارش الجزیره،‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

ساعتی پیش نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که اسرائیل طی هفته گذشته دوبار تلاش کرد تا «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام را ترور کند اما ناموفق بوده است.

انتهای پیام/م