نادال و اوساکا برترین ورزشکاران سال ۲۰۲۱/ بایرن مونیخ برترین تیم سال
نادال و اوساکا برترین ورزشکاران سال ۲۰۲۱/ بایرن مونیخ برترین تیم سال

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل نادال از اسپانیا روز پنجشنبه به عنوان برترین ورزشکار سال جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. نادال سال قبل به بیستمین گرنداسلم خود رسید و با رکورد راجر فدرر سوئیسی برابری کرد. همچنین  نائومی اوساکا قهرمان تنیس آزاد آمریکا نیز عنوان برترین ورزشکار زن سال […]

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل نادال از اسپانیا روز پنجشنبه به عنوان برترین ورزشکار سال جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. نادال سال قبل به بیستمین گرنداسلم خود رسید و با رکورد راجر فدرر سوئیسی برابری کرد. همچنین  نائومی اوساکا قهرمان تنیس آزاد آمریکا نیز عنوان برترین ورزشکار زن سال را به خود اختصاص داد.

نادال ۳۴ ساله گفت: “بقیه ورزشکاران احتمالاً لیاقت این عنوان را داشتند اما این سال برای من سال خیلی خوبی بود و نمی توانم بیش از این خوشحال باشم. برنده شدن در مسابقات تنیس آزاد فرانسه و برابری با ۲۰ گرند اسلم راجر فدرر لحظه ای فراموش نشدنی برای من بوده است. فدرر دوست بزرگ و رقیب من در این سال‌ها بوده است.”

اوساکا، یکی از رهبران جنبش “زندگی سیاه‌پوستان مهم است” با استفاده از ماسکی سیاه که روی آن نام برونا تیلور نوشته شده بود نسبت به نژاد پرستی و رفتار خشونت آمیز پلیس با رنگین پوستان اعتراض کرد. این اقدام تنیسور ژاپنی در انتخابش به عنوان ورزشکار زن سال بی تاثیر نبود.

لیست برندگان جایزه ورزشکار سال:

برترین ورزشکار  مرد سال: رافائل نادال 

برترین ورزشکار زن سال: نائومی اوساکا

تیم برتر سال: بایرن مونیخ

جایزه الهام بخش ورزشی: محمد صلاح 

انتهای پیام