میگ-۲۹ بلاروس جت مسافربری مشکوک به بمبگذاری را اسکورت کرد
میگ-۲۹ بلاروس جت مسافربری مشکوک به بمبگذاری را اسکورت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از رهگیری یک فروند جت مسافربری از سوی یک «میگ-۲۹ » ارتش بلاروس و هدایت آن جهت فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی مینسک خبر دادند. به نوشته خبرگزاری «تاس» وزیر دفاع بلاروس غروب یکشنبه به وقت تهران از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» در فرودگاه مینسک خبر […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از رهگیری یک فروند جت مسافربری از سوی یک «میگ-۲۹ » ارتش بلاروس و هدایت آن جهت فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی مینسک خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزیر دفاع بلاروس غروب یکشنبه به وقت تهران از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» در فرودگاه مینسک خبر داد. مقامات نظامی بلاروس مدعی شدند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ بلاروس به فرود اضطراری این هواپیما کمک کرد.

به گزارش تاس، این هواپیما که از آتن عازم شهر ویلنیوس بود بعد از تقاضای خلبان در زمینه تهدید به بمبگذاری در فرودگاه مینسک فرود اضطراری کرد.

این منبع خبری گزارش داد که در بین مسافران یکی از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانالهای تلگرامی بود که پس از فرود این هواپیما از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.

به دنبال این حادثه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت : «از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنیم.  پرواز رایان ایر از آتن به ویلنیوس به دلیل ادعای تهدید امنیتی مجبور به فرود در مینسک شد. این کاملا غیرقابل قبول است. ما دولت بلاروس را مسئول امنیت کلیه مسافران و هواپیماها می‌دانیم. همه مسافران باید بتوانند بلافاصله به سفر خود ادامه دهند.»

 «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری  در این کشور را سازماندهی کردند.

او همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. وی از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد. رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

انتهای پیام/.