میدل ایست آی: فلسطینی‌ها از همیشه یکپارچه‌تر ظاهر شدند
میدل ایست آی: فلسطینی‌ها از همیشه یکپارچه‌تر ظاهر شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «میدل ایست آی» در تحلیلی به حوادث اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت این درگیری‌ها و خشونت‌ها، باعث نمایش وحدت و یکپارچگی نادری بین فلسطینی‌ها نه تنها در سرزمین‌های فلسطینی بلکه در سراسر جهان از کرانه باختری اشغالی و غزه تا فلسطینی‌های ۴۸ (فلسطینی‌های […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «میدل ایست آی» در تحلیلی به حوادث اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت این درگیری‌ها و خشونت‌ها، باعث نمایش وحدت و یکپارچگی نادری بین فلسطینی‌ها نه تنها در سرزمین‌های فلسطینی بلکه در سراسر جهان از کرانه باختری اشغالی و غزه تا فلسطینی‌های ۴۸ (فلسطینی‌های ساکن شهرهای اشغالی) و فلسطینی‌های دور از وطن شد.  

به نوشته این وبگاه مستقر در لندن، در مقابل، جامعه صهیونیست‌ها از هر زمان دیگری چند پارچه‌تر شده و آن‌ها به صورت ناهماهنگ عمل می‌کنند و استراتژی «تفرقه و تسخیر» رژیم صهیونیستی در حال شکست است.  

در ادامه این گزارش اشاره شده که صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها مصاحبه‌ای قدیمی از «سارا نتانیاهو» همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به اشتراک می‌گذارند که دو دهه پیش، بعد از آن ضبط شد که شوهرش نتوانست رهبری حزب «لیکود» را حفظ کند.

در توضیح این اقدام و ارتباط آن با حوادث اخیر گفته شده که «آریل شارون» جانشین نتانیاهو در سال ۲۰۰۰ به شکلی تحریک آمیز وارد مسجد الاقصی شد که این مسئله یکی از عوامل اصلی انتفاضه دوم بود. خشونت و سقوط مذاکرات صلح، کابینه «ایهود باراک» را سرنگون کرد و شارون را به سمت نخست‌وزیری سوق داد. در مصاحبه سال ۲۰۰۲ سارا نتانیاهو می‌گوید که اسرائیل نمی‌تواند بدون نتانیاهو باقی بماند و بدون او می‌سوزد.

در ادامه این گزارش آمده حالا یک بار دیگر، یک سیاستمدار راستگرا در تلاش برای دستیابی به کرسی نخست‌وزیری دست به اقدام تحریک آمیز در مسجد الاقصی زد اما تفاوت این بار این است که نقشه وی آشکار است.

به نوشته میدل ایست آی، با آن که صهیونیست‌ها کاملاً از بازی نتانیاهو آگاه هستند، پوپولیسم، نژادپرستی و وحشت که در حال گرفتن جامعه اسرائیل است بسیار شدید است. سیاستمداران مخالف از این که برچسب چپگرا بخورند در هراس هستند بنابراین ترجیح می‌دهند قدرت را تسلیم کنند تا این که علیه خشونت صحبت کنند. چیزی که نتانیاهو آرزویش را دارد و در این بین اسرائیل است که در حال سوختن است.

در ادامه این گزارش به نقل از سردبیر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفته شده که تجاوز فعلی اسرائیل علیه غزۀ تحت محاصره به لحاظ برنامه‌ریزی و آمادگی بدترین عملیات نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون بوده و پوشش آن در رسانه‌های صهیونیستی هم به شکلی بوده که تصویری از پیروزی و رسیدن به آتش‌بس در عین حفظ وجهه را به دست دهد، زیرا تصور این که حماس می‌تواند ادعای پیروزی کند برای صهیونیست‌ها غیر قابل باور است.

طبق این گزارش، ارتش اسرائیل در حال بدتر شدن و تبدیل به یک گروه خشمگین است. از زمانی که «الور آزاریا» به دلیل قتل یک فلسطینی با نام «عبدالفتاح الشریف» در الخلیل در سال ۲۰۱۶ مورد حمایت عمومی قرار گرفت و تنها نه ماه را در زندان گذراند، نظامیان صهیونیست می‌دانند می‌توانند با مصونیت عمل کنند و به دلیل استفاده از نیروی کشنده پاسخگو نخواهند بود.

در ادامه این مطلب ذکر شده، علاوه بر ماشین جنگی مستقر در بمباران‌های گسترده غزه، واحدهای نظامی در شهرهای به اصطلاح «مختلط» در سرزمین‌های اشغالی برای سرکوب اعتراضات مستقر شده‌اند. واحدهایی هم برای سرکوب به کرانه باختری اشغالی و در امتداد مرز لبنان فرستاده شده‌اند که ده‌ها نفر را می‌کشند.

به نوشته این وبگاه انگلیسی، با توجه به ضعف نیروهای رژیم صهیونیستی، انضباط نظامی از همیشه ضروری‌تر است اما ارتش این رژیم هرگز به این بی‌نظمی نبوده و تل‌آویو تاکنون در این حد نیاز به اتکا به تشکیلات خودگردان در رام‌الله برای کنترل فلسطینی‌ها نداشته است. 

در پایان این گزارش آمده است: همانطور که سیاستمداران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی حتی علیه شهروندان خود تحریک به شورش می‌کنند (کاری که نتانیاهو بیش از یک دهه است انجام می‌دهد) و خشونت پارتیزانی و حتی قتل را تشویق می‌کنند و وقتی روزنامه‌نگاران از تعهد خود برای پرسیدن سوالات انتقادی غفلت می‌کنند و در مصاحبه با میهمانان فلسطینی آن‌ها را تحقیر می‌کنند، باید هزینه بپردازند که همان جامعه‌ای خشمگین و متفرق، بدبین و فردگراست.

   انتهای پیام/