مونوکسیدکربن ۱۵ تن را راهی بیمارستان کرد
مونوکسیدکربن ۱۵ تن را راهی بیمارستان کرد

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت:هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی کرده و ساده انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری رو بدنبال خواهد داشت حسینقلی زاده گفت: ساعت ۴ بامداد امروز دوشنبه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۰۹ و بدنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری خانواده ای به اپراتوری […]

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت:هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی کرده و ساده انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری رو بدنبال خواهد داشت
حسینقلی زاده گفت: ساعت ۴ بامداد امروز دوشنبه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۰۹ و بدنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری خانواده ای به اپراتوری شهرستان میانه, از روستای لله لو, پایگاه اورژانس ۱۱۵ اغ کند به منزل مسکونی در روستای لله لو اعزام شد.
وی افزود:با بررسی تکنسینهای اعزامی و رسیدگی به وضیعت این خانواده که به مراسم عروسی دعوت شده بودند , متوجه شدند,دودکش بخاری آن ازسرجایش در آمده و منجر به مسمومیت با مونوکسید کربن ۱۵ تن از اعضای این خانواده رو شده است.
حسینقلی زاده در ادامه افزود: شش تن از اعضای این خانواده با اقدامات درمانی به درمانگاه اغ کند و بیمارستان میانه توسط تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ منتقل شدند و ۹ تن دیگر نیز چون وضعیت عمومی بهتری داشتند , با وسیله شخصی منتقل شدند.
وی ادامه داد:علایم مسمومیت با مونوکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود.بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند. سعی در خوابیدن می کنند.
۱- سردرد
۲- ضعف جسمانی
۳- سرگیجه و بی قراری
۴- تهوع و استفراغ
۵- خمیازه کشیدن بیش از حد
۶ – کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند
۷ – حالت خواب الودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.
حسینقلی زاده ادامه داد:چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای الوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیطهای بسته ای همچون حمام خیلی زود افراد را بسمت کاهش هوشیاری و مرگ میبرد.