موفقیت نوجوانان داستان‌نویس مرهون تلاش‌های مربیان کانون است
موفقیت نوجوانان داستان‌نویس مرهون تلاش‌های مربیان کانون است
محمدرضا شمس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان معتقد است نوقلمان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر هم‌سالان خود در حوزه داستان‌نویسی پیشروتر هستند.

به گزارش  قلم پرس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، این نویسنده در جریان برپایی نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز گفت: این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های مربیان مراکز کانون سراسر کشور است که به خوبی با بچه‌ها به فعالیت‌های ادبی می‌پردازند و این کار به‌نظر من بسیار مفید است.
نویسنده کتاب «خواب و پسرک» با بیان این که ارزیابی او از کیفیت خوب آثار نوجوانان شرکت‌کننده در مهرواره آفرینش کانون، نشات‌گرفته از مطالعه داستان‌های آن‌ها، حضور در مراکز کانون سراسر کشور و شرکت نشست‌های تخصصی اعضای مراکز کانون است، تاکید کرد: اگر این بچه‌ها کار خود را به‌خوبی ادامه بدهند و به بیراهه نروند، نویسندگان خوبی خواهند شد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان مراکز کانون می‌تواند هدایت این نوجوانان را با زیرکی و درایت انجام بدهند.
شمس، لزوم افزایش دانش مربیان کانون را نیز یادآور شد و تصریح کرد: دانش این مربیان در حوزه داستان‌نویسی و نسبت به نوجوانان باید افزایش یابد و برای این کار باید کارگاه‌هایی نیز با حضور نویسندگان و استادان داستان‌نویسی برای مربیان برگزار شود، چرا که اگر قرار است این بچه‌ها آینده درخشانی داشته باشند نیازمند راهنمایی و حمایت کانون هستند.
این نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان در مورد مهرواره داستان آفرینش – که در آن ۸۶ نوجوانان برگزیده ایرانی داستان‌های‌شان را برای نویسندگان و رمان‌نویسان مطرح کشور می‌خوانند، اظهار نظر کرد و افزود: هرقدر این جشنواره‌ها و مهرواره‌ها بیشتر برگزار شود برای این نوجوانان مفیدتر خواهد بود. همین که چند نویسنده با نوجوانان داستان‌نویس تعامل و گفت‌وگو می‌کند بی‌تردید برای آن‌ها مفید است.
شمس همچنین درباره‌ی نحوه برپایی کارگاهی که او به‌عنوان مدرس در آن حضور داشت، توضیح داد و گفت: در کارگاه‌هایی که با نوجوانان در این مهرواره داشتم از آن‌ها خواستم تا مشکلات‌شان و ایرادهای کار را بیان کنند. وقتی بحث صورت می‌گیرد به یقین کارساز و پیش برنده خواهد بود.