واکنش مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در مورد درصد مالیات پیش بینی شده / فیلم
واکنش مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در مورد درصد مالیات پیش بینی شده / فیلم

غلامرضا شریفی. مدیر کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی در خصوص مسایل پیش آمده در مورد درصد مالیات پیش بینی شده استان در لایحه بودجه سال ٩۶، واکنش نشان داد. به گزارش قلم پرس، به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا شریفی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: طبق […]

غلامرضا شریفی. مدیر کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی در خصوص مسایل پیش آمده در مورد درصد مالیات پیش بینی شده استان در لایحه بودجه سال ٩۶، واکنش نشان داد.

به گزارش قلم پرس، به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا شریفی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: طبق تعریف مالیات در قانون اساسی مالیاتی وضع نمی گردد مگر به حکم قانون و اگر خلاف آن ریالی مالیات دریافت شود تخلف محسوب شده و دستگاه های نظارتی برخورد می کنند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی،  ادامه داد: در رابطه با مالیاتی که در فضای مجازی پخش می شود اگر مالیات بیشتری به این استان پیش بینی شده دلیل بر این نیست که مالیات را از منابع موجود وصول و تامین کنیم.
وی ادامه داد: زیر ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال ۹۵ تا امروز محقق نشده و این که در سال ۹۶ افزایش مالیات اتفاق خواهد افتاد این امر یک پیش بینی از سوی دستگاه های متولی در خصوص در آمدهای عمومی استان بوده است.
شریفی با تاکید بر اینکه از رسانه ها انتظار داریم که واقعیت ها را انعکاس دهند، گفت: اگر مالیاتی افزایش یابد دلیل بر این نیست که از منابع موجود آن را تامین کنیم سیاست نظام مالیاتی بر مبنای این است که اگر مالیات افزایش می یابد باید از منابع جدید تامین شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما فرار مالیاتی بیش از ۳۰ درصد وجود دارد، ادامه داد: در این راستا حرکت های میدانی در استان انجام شده تا واحدهای جدید شناسایی و به گردونه مالیاتی اضافه کنیم تا درآمدهای افزایش یافته مالیاتی را از این محل تامین کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تا کنون هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی مالیاتی در استان پلمپ نشده است.