مهاجرت ۱۵ هزار و ۹۰۰ سرمایه گذار ایرانی به ترکیه / پرداخت ۸۰ درصد مالیات توسط ۲۰ درصد واحدهایی تولیدی
مهاجرت ۱۵ هزار و ۹۰۰ سرمایه گذار ایرانی به ترکیه / پرداخت ۸۰ درصد مالیات توسط ۲۰ درصد واحدهایی تولیدی

به گزارش قلم پرس از تبریز، یونس ژائله عصر امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: بر اساس‌ آخرین گزارش بانک جهانی کسب و کار رتبه ایران ۱۷۸ یعنی بدترین وضعیت ممکن‌ است‌.  وی افزود: رتبه جدید فضای کسب و کار استان آذربایجان‌شرقی در زمستان سال ۹۹ از هفتم […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، یونس ژائله عصر امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: بر اساس‌ آخرین گزارش بانک جهانی کسب و کار رتبه ایران ۱۷۸ یعنی بدترین وضعیت ممکن‌ است‌. 

وی افزود: رتبه جدید فضای کسب و کار استان آذربایجان‌شرقی در زمستان سال ۹۹ از هفتم به سوم ارتقا یافته است که قدم بسیار مثبتی محسوب می‌شود و امیدواریم بزودی به‌ جایگاه اصلی خود که رتبه نخست است، برسد. 

ژائله در ادامه به تشریح مهمترین موانع تولید در کشور پرداخت و گفت: اخذ جرائم مالیاتی از کسب و کارهای صنفی و تولیدی کوچک و متوسط که به دلیل شیوع کرونا تعطیل و یا نیمه تعطیل شده اند شرایط بسیار سختی را برای آنها رقم زده است. 

وی تصریح کرد: محاسبه‌ مالیات به روش علی الراس نیز به بزرگ ترین مشکل بنگاه‌های کوچک و متوسط تبدیل شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی تبریز ابراز داشت: عدم‌ اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اخذ مالیات از تمام زنجیره تولید، همچنین عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ماحصل از صادرات پس از رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از دیگر معضلات فراروی تولید هستند. 

این فعال اقتصادی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای کوچک و متوسط با مشکلات نقدینگی، بدهی بانکی و چک برگشتی مواجه شده‌اند که این موضوع باعث عدم دریافت تسهیلات بانکی این بنگاه ها شده است. 

ژائله همچنین به مسئله بی توجهی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخشنامه های موضوع الزام استفاده از فرم ها و قراردادهای یکنواخت ارائه تسهیلات به متقاضیان و شیوه های اخذ ضمانتنامه بانکی توسط بانک‌ها اشاره کرد. 

وی متذکر شد: ۸۰ درصد مالیات توسط ۲۰ درصد واحدهایی تولیدی پرداخت می‌شود و مابقی را اصناف و واحدهای کوچک پرداخت می‌کنند. 
انتهای پیام/۶۰۰۲۶