من انقلابی ام / تا آخر ایستاده ام
من انقلابی ام / تا آخر ایستاده ام

در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۹۵ با حضور در خیابان‌ها، صفحه‌ای دیگر بر تاریخ افتخارات خود افزودند و جشن غیرت ملی را با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برپا کردند. به گزارش قلم پرس از تبریز، امروز همه آمدیم برای پاسداشت هویت و عزت‌مان جشن ملی پیروزی […]

در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۹۵ با حضور در خیابان‌ها، صفحه‌ای دیگر بر تاریخ افتخارات خود افزودند و جشن غیرت ملی را با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برپا کردند.

به گزارش قلم پرس از تبریز، امروز همه آمدیم برای پاسداشت هویت و عزت‌مان جشن ملی پیروزی گرفتیم. آمدیم با دل‌هایی که از عطر ایمان سرشار است و با دست‌هایی که بوی ربنا می‌داد. همه آمدیم با دل‌هایی سربلند و سرهایی سربه زیر، صدا در صدا پیچید، دست در دست هم دادیم به مهر و هم‌پیمان شدیم برای وفاداری با آرمان‌های انقلابمان.

قصه دلدادگی پدران و مادرانمان به رهبر و مقتدایشان را بارها شنیده بودیم و امروز آمدیم تا قصه‌ای دیگر از دلدادگی را در تاریخ ثبت کنیم. آمدیم تا بگوییم ما نیز وارثان همان پدر و مادریم و با رهبر فرزانه‌مان هم‌صدا می‌شویم که ما سروقامتان جاودانه تاریخیم.

امروز به یاد آلاله‌های بهمن ۵۷ که خونشان فرش راه رهبر و مقتدایشان شده بود برای دفاع از آرمان‌های انقلابمان با هم عهد بستیم که هرگز فراموش نکنیم عزت و آبادانی این سرزمین در گرو استقلال ماست.

امروز آمدیم تا اعلام برائت کنیم از دشمنان قسم‌خورده کشورمان و به چشم‌های از حدقه درآمده جهانیان بفهمانیم که هنوز خون‌های پاک ریخته شده در پای نهال انقلابمان که اکنون به بار نشسته و شاخ و برگ‌هایشان همچنان با طراوت در صدد ترقی و اقتدار این مرز و بوم است، فراموش نکرده‌ایم.

هنوز کوچه پس کوچه‌های شهر من مزین به نام آلاله‌های سرخی است که یک‌صدا شدند و فریاد زدند «اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم». ما از نسل همان آلاله‌ها هستیم که با خون سرخشان زندگی با عزت را برایمان به ارمغان آوردند.

هنوز پدر و مادران آلاله‌های سرخ سرزمینم در لابه لای زندگی من نفس می‌کشند و دعای آنها بدرقه راه ماست. ما هرگز چشم در چشم آنها سخن از عقب‌نشینی نمی‌زنیم، هرگز خون سرخ فرزندان آنها را زیر پا نمی‌گذاریم.

امروز آمدیم با پرچم سه رنگ و دلنواز ایرانمان که نقش می‌زند بر دلهای‌مان خاطره جاودانگی مردان و زنان این مرز و بوم را. پرچم سه رنگمان را تن‌پوش کودکان‌مان کردیم تا آنها نیز به عشق وطن و به عشق جاودانگی و عزت آن دفاع از این آب و خاک را در دل‌ها و رگ‌های خود به یادگار داشته باشند.

امروز پرشورتر از همیشه آمدیم چون یاوه‌گویان بر طبل باطل می‌کوبیدند و می‌خواستند آزموده را دوباره بیازمایند و ما هر بار پیروز این میدان بودیم.

چه خیال باطلی در سر می‌پرورانند آنها که به خیال خود گمان می‌کنند پیوند ملت با رهبرشان گسستنی است، چه خیال خامی در سر دارند اما نمی‌دانند که این همه لشگر فقط به عشق رهبر پا به میدان کارزار گذاشته است.

امروز آمدیم پرشورتر از همیشه تا به یادشان بیاوریم ما موجیم که آرامش ما عدم ماست. به یادشان بیاوریم که روح شهدای عزیزمان همیشه دعاگوی ماست و ما ملت ایران اسلامی مدیون خون‌های پاکی هستیم که برای استقلال این سرزمین ریخته شده است.

ما برای جاودانه ماندن این عشق پاک خون دل‌ها خورده‌ایم و ایران عزیزمان را همچون گوهری تابان در آغوش گرفته‌ایم و تا همیشه و تا ابد پای عشق به وطن و دلدادگی مردان و زنان این سرزمین ایستاده‌ایم.

امروز آمدیم قدم به قدم، شانه به شانه و صدا در صدا شور شدیم، عشق شدیم، نهال امید در دل‌هایمان کاشتیم و برای آینده انقلاب‌مان طرحی نو درانداختیم و با هم زمزمه کردیم «آزاد باش ای ایران، آباد باش ای ایران، از ما فرزندان خود دلشاد باش ای ایران».

جشن غیرت در خیابان‌های سرافرازی آذربایجان

خورشید سی وهشتمین جشن میلاد انقلاب، سرمای زمستان را برای مردمی که مردانه و جانانه پای عهد خود ایستاده‌اند گرم کرده، امروز میلیون‌ها زن و مرد ایرانی به ویژ‌ه مردم آذربایجان بار دیگر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر می‌دهند.

انقلاب اسلامی ایران با وجود چنین مردم غیرت آفرین از گردنه‌های سخت و نفس‌گیر در ۳۸ سال گذشته عبور کرده و به قله سعادت و پیروزی رسیده است و امروز نیز ‌با تکیه بر الطاف الهی و غیرت مردم و با همت دولتمردان به سمت روزهای درخشان و بهتر حرکت می‌کند.

امروز حاکمان جدید کاخ سفید بیش از گذشته ماهیت استکباری و خوی غیرانسانی خود را به نمایش گذاشته و دشمنی با ملت ایران را به طور علنی جار می‌زنند و براین اساس است که سی وهشتمین حضور با شکوه مردم در جشن ملی ۲۲ بهمن، باعث شد تا پاسخ دندان شکن به سرکرده جهان استکبار داده شد و آنها را سرجایشان بار دیگر نشاند.

بیست ودوم بهمن نمادی از مقاومت، ایثار، همدلی، شهامت، آزادگی، ولایتمداری، استقلال خواهی، نابودی طاغوت و برافراشتن علم اسلامیت در مقابل کفر است و امروز جمعه ۲۲ بهمن مردم سراسر آذربایجان ندای همدلی و همزبانی را برای سی وهشتمین سال متمادی سر دادند.

مردم سراسر آذربایجان و حتی همان‌هایی که مویی سپید کرده‌اند یا آنانی که در آغاز تولد انقلاب چشم به دنیا نگشوده بودند اکنون در کنار یکدیگر جشن انقلاب را گرامی داشتند.

حال و هوای متفاوت دهه فجر امسال که به دلیل ایستادگی جانانه و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی به عنوان الگویی موفق، مستقل، ممتاز و برتر در سطح جهان شناخته شده است، به عنوان خاری در چشم سران استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار شد.

حضور گسترده مردم ایران و آذربایجان در راهپیمایی جشن ملی ۲۲ بهمن نشان از زنده بودن و پویایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی دارد که همواره باعث خشنودی دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان و بغض و اندوه بیشتر مستکبران جهان بوده است.

امروز روز سلام به عشقم، وطنم

امروز ۲۲ بهمن است، روز سلام است، سلام بر ایران، سلام بر امام (ره)، سلام بر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلام بر شهیدان، سلام بر جانبازان، سلام بر مردمی که در خلق حماسه یگانه‌اند و در عصر حاضر زبانزد جهانیان شده‌اند و جهان از آنان الگو و سرمشق می‌گیرد.

امروز ۲۲ بهمن است و روزگاری است که تداعی می‌کند، حق ماندنیست و باطل رفتنی و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نقش بسته بر جانشان، شعاری نیست بر لب، شعور است و نشسته بر باورشان.

آحاد مختلف مردم امروز فراتر از یک حماسه را در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان‌های اصیل آن خلق کردند تا تکلیف حضوری که بر گردن ملت بود به خوبی ادا شود.

*ما تا آخر ایستاده‌ایم/من انقلابی‌ام/  بیز اؤلماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ

امروز سراسر استان آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز از پیر و جوان به پاس نکوداشت پیروزی بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین انقلاب ایران و جهان در هوایی نیم ابری اما سرد در راهپیمایی عظیم ملی خود شرکت کردند و با یادآوری شعار اصیل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تحقق این شعارها را بار دیگر جشن گرفتند.

انقلاب اسلامی امروز آن‌قدر تنومند است که دیگر دست هیچ اهریمنی نمی‌تواند کوچک‌ترین ضربه‌ای بر پیکر آن وارد کند و به گفته آن پیر فرزانه، انقلاب اسلامی مقدمه انفجارهای عظیم در منطقه است انفجاری که مرزهای ایران اسلامی را در نوردیده و اینک به سوی ملت‌هایی ستمدیده می‌رود تا پرتو انوار الهی خود را سایه سار آنانی کند که به امید رهایی نفس می‌کشند.

آذربایجانی‌ها امروز باز هم رو سفید شدند و حماسه دیگری آفریدند، ناامیدی دشمن از ملت از پیش هم معلوم بود و اینک بر مسئولان است که با تاسی به یکدلی آحاد ملت پا بر اختلافات بگذارند و پرشتاب در مسیر توسعه ایران اسلامی گام بردارند.

*با یک اشاره ولی به پا می‌خیزیم

آری امروز همه آمده بودند از کودکانی که شاهد نهال انقلاب نبوده‌اند مشتاقانه در صف‌های اول راهپیمایی حاضرند، آری مردان رزمنده هشت سال دفاع مقدس که با حضورشان بر سر سبزی این سفره میهمانی که گسترانده شده بود، افزودند، جانبازانی که بر ویلچرهایشان که سوغات جنگ است با غرور تکیه زده‌اند و با چفیه‌های حلقه شده در گردن‌هایشان فریاد می‌زدند و به انقلابی بودن خود می‌بالیدند.

اما امروز شعار «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده»، «رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می‌کنیم»، «ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم»، «شعار ملت ما پیروی از رهبر است، همدلی و اتحاد حافظ این کشور است»، «میثاق با شهیدان، میثاق با امام است، اطاعت از رهبری، حفظ خط امام است»، «ما ملتی مقاوم، چون مشت آهنینیم، جز در ره شهیدان راهی نمی‌گزینیم» از اصلی‌ترین شعارهای مردم بود که علاوه بر نمایش عزم انقلابی برای مقابله با هر تهدید علیه جمهوری اسلامی، آمادگی کامل دارند.

حضور خانواده معزز شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی بود همچنین جانبازان ویلچری اعلام کردند که همچون سه دهه گذشته، با وجود مشکلات و وخامت احوال، برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان شهدا و امام راحل، با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با ولایت و رهبری بیعتی دوباره می‌کنند.

راهپیمایان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی که روی آن فرمایشاتی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نوشته شده است بار دیگر بر ادامه دادن راه شهدا و امام راحل و دفاع از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کردند.

*ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عزت‌مدار عاشورایی یک لحظه هم از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس گفت: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عزت‌مدار عاشورایی، از حقوق خود در مقابل ابرقدرت‌های زورگو دفاع و ایستادگی می‌کند و اگر لازم باشد در آینده با دادن خون، این راه را تا آخر ادامه می‌دهد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با بیان اینکه استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، اظهار داشت: نقطه اتکای نظام جمهوری اسلامی همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت بوده و با وجود وحدت، همدلی و یکپارچگی، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

۲۲ بهمن نقطه عطف تاریخ ملت ایران است

آحاد مختلف مردم امروز فراتر از یک حماسه را در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان‌های اصیل آن خلق کردند تا تکلیف حضوری که بر گردن ملت بود به خوبی ادا شود.

امروز تمام عاشقان حکومت حق بر باطل یک‌صدا و همدل به خیابان‌ها آمده‌اند تا بار دیگر با تجدید میثاق خود با ولایت و رهبر و مقتدای خود به جهانیان اعلام کنند که تا پای جان از ارزش‌های الهی و معنوی انقلاب اسلامی خود حمایت می‌کنند.

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران بود که نشانه‌های آن نه تنها در مقدمه قانون اساسی بلکه در اصول مختلف آن دیده می‌شود، به اعتقاد کارشناسان شعار مذکور عصاره آرمان مبارزان انقلاب اسلامی است و ماهیت انقلاب را تشکیل می‌دهد و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی به مقدار زیادی متأثر از این شعار است.

بندهای ۵ و ۱۱ اصل سوم قانون اساسی از جمله دو بندی هستند که به جایگاه استقلال و آزادی اشاره دارند. «طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب» و «تقویت‏ کامل‏ بنیه‏ دفاع‏ ملی‏ از طریق‏ آموزش‏ نظامی‏ عمومی‏ برای‏ حفظ استقلال‏ و تمامیت‏ ارضی‏ و نظام‏ اسلامی‏ کشور» به عنوان یکی از برنامه‌های سیاسی دولت در قانون اساسی آمده است.

اصل نهم قانون اساسی نیز استقلال و آزادی را لازم و ملزوم یکدیگر دانسته و اجازه نمی‌دهد فرد یا گروهی به نام آزادی به استقلال کشور لطمه وارد کند یا برعکس به نام حفظ استقلال، آزادی‌های مشروع را سلب کند.

همچنین در اصل نهم قانون اساسی به صراحت آمده است: «در جمهوری اسلامی ایران، آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است.

امروز همه آمدند تا فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، الله اکبر، ما ملت دلاوریم، پیرو امر رهبریم سر دادند و به دشمنان گفتند که ما تا آخر ایستاده‌ایم.

در طلیعه سی و نهمین بهار انقلاب اسلامی ملت سرافراز آذربایجان مانند تمام ایرانی‌ها به خیابان‌ها آمدند تا با فریادهای الله‌اکبر – خامنه‌ای رهبر بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و عزم آهنین خود برای پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را به جهانیان نشان دهند.

امروز یک‌بار دیگر آذری‌ها در کنار دیگر هموطنانمان در کشور فارس، کرد، لر، بلوچ، ترکمن و عرب دیگر اقوام سرافراز در جای جای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمده‌اند تا بار دیگر جلوه زیبایی از وحدت و اقتدار ملت ایران به نمایش بگذارند.

*آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی

امروز علاوه بر مسیر راهپیمایی در تبریز سه راه‌طالقانی و مصلای امام خمینی(ره)، خیابان‌های منتهی به این مسیر میدان ساعتف چهاراه شریعتی و خیابان‌های شریعتی و فردوسی مملو از جمعیت بود، حلقه اتحاد و پیش‌قراول راهپیمایان را جوانانی از جنس همان جوانان سال ۵۷ تشکیل داده بودند اما این بار از نسل سوم انقلاب، امروز مردم خداجوی تبریز در صفوف به هم فشرده آمده بودند تا بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را با لاله‌هایی در خون خفته انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) اعلام کنند.

آری امروز همه آمده بودند از کودکانی که شاهد نهال انقلاب نبوده‌اند مشتاقانه در صف‌های اول راهپیمایی حاضرند، آری مردان رزمنده هشت سال دفاع مقدس که با حضورشان بر سر سبزی این سفره میهمانی که گسترانده شده بود، افزودند، جانبازانی که بر ویلچرهایشان که سوغات جنگ است با غرور تکیه زده‌اند و با چفیه‌های حلقه شده در گردن‌هایشان فریاد می‌زدند و به انقلابی بودن خود می‌بالیدند.

*بیز اولماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازی‌یوخ

مردم تبریز امروز یکی از بی‌نظیرترین حضور‌ در صحنه‌ خود را به نمایش گذاشته و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر آل‌سعود، الله‌اکبر، هیهات مناالذله، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی، ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده، الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد همچنین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، بیز اولماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازی‌یوخ و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند نشان دادند که به پیروی از امام و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، هیچ ظلمی را تاب نمی‌آورند و در مقابل آن تا پای جان ایستاده‌اند.

*الله اکبر؛ ۳۸ عزت، آزادی و استقلال

از طرفی، پرچم‌های کوچک و سه رنگ دانش‌آموزان در دستان کوچک آنها غرور ملی را در انبوه جمعیت نمایان می‌کرد، کودک ایرانی نیز به ایرانی بودن خود می‌بالد.

شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین شعارهایی است که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شده و با قرار گرفتن در اصول مختلف قانون اساسی به یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین شعارهای انقلاب تبدیل شد.

در واقع این شعار ماهیت انقلاب و روح حاکم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی است و در یک جمله می‌توان گفت که نظام جمهوری اسلامی تبلور شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است.

بهمن که می‌گوییم، فقط حکایت سال ۱۳۵۷ نیست، حکایت یک‌عمر است، گفتمانی که از سال‌های قبل از ۵۷ شروع‌شده بود و تا بعدترها هم ادامه پیدا کرد. روایت بهمن‌ماه، زمستانی نیست، بهار است که هرروز شکوفه می‌دهد، آن‌هم شکوفه‌های تازه‌تر و تازه‌تر.