منبعی برای افزایش یارانه نقدی در کشور وجود ندارد/کاندیداها در وعده‌هایشان صادقانه رفتار کنند
منبعی برای افزایش یارانه نقدی در کشور وجود ندارد/کاندیداها در وعده‌هایشان صادقانه رفتار کنند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه منبعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد، گفت:کاندیداها باید شفاف سازی کنند، که از چه محلی منبع افزایش یارانه ها را تامین می کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان، درباره امکان یا عدم امکان افزایش یارانه نقدی گفت: بدیهی است […]

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه منبعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد، گفت:کاندیداها باید شفاف سازی کنند، که از چه محلی منبع افزایش یارانه ها را تامین می کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان، درباره امکان یا عدم امکان افزایش یارانه نقدی گفت: بدیهی است که منبعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد و دولت برای پرداخت همین میزان یارانه با مشکلات جدی و کمبود منابع مواجه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس در دوره نهم چندین بار دولت را موظف کرد که یارانه دهک های بالای درآمدی را پس از بررسی های لازم حذف کند، افزود: دولت با تمام تلاشی که برای حذف دهک های بالای درآمدی انجام داد، تنها توانست یارانه حدود ۶ میلیون نفر را حذف کند و همان افرادی که در آن زمان دولت را وادار به حذف یارانه ها می کردند، اکنون طرفدار افرادی شده اند، که به دنبال افزایش ۳ تا ۴ برابری یارانه ها هستند.

کاندیداها وعده ای ندهند که منبعی برای پرداخت آن وجود ندارد

پزشکیان با تاکید بر اینکه “باید با مردم صادقانه رفتار شود و وعده هایی داده نشود که منبعی برای پرداخت آن وجود ندارد”، ادامه داد:عده ای در دولت گذشته از کنار افزایش یارانه ها گذشتند و به دولت فعلی برای قطع یارانه فشار آوردند و هم اکنون مدافع افزایش ۳ برابری یارانه ها شده اند.

وی با بیان اینکه یک سیاستمدار نباید با مردم چندگانه برخورد کند، یادآور شد:کاندیداهای انتخاباتی باید شفاف سازی کنند که چگونه درآمد کسب می کنند، که به دنبال افزایش یارانه هستند و از چه محلی  منبع افزایش یارانه ها را تامین می کنند.

مالیات و نفت نباشد، با چه درآمدی امور جاری کشور اداره می کنند

پزشکیان افزود:کاندیداها می گویند که از یک عده نباید مالیات اخذ کرد و نفت نیز نباید در بودجه آمده و بودجه نفتی شود، پس شفاف سازی کنند که روند جاری کشور را با چه درآمدی می خواهند اداره کنند.

وی ادامه داد: تنها با فروختن مملکت و سرمایه های نسل آینده و به جای گذاشتن شهرسوخته و خرابه برای آیندگان می توان یارانه ها را افزایش داد.

 پول باید در برابر کار و فعالیت پرداخت شود

پزشکیان با بیان اینکه وعده دهندگان افزایش یارانه باید به مردم توضیح دهند، که چه متغیرهایی را می خواهند تغییر دهند، که یارانه را افزایش دهند، اظهار کرد: این افراد که می گویند مالیات نمی گیرند، به نفت وابسته نبوده و نفت سرسفره مردم نمی آورند، پس چگونه می خواهند یارانه افزایش دهند، لذا از طرح چنین وعده هایی باید خودداری شود، چرا که وضعیت کل کشور به هم می ریزد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه پول باید در برابر کار و فعالیت پرداخت شده و یا به افرادی که توانایی فعالیت ندارند، اختصاص یابد، افزود:پرداخت ۴۵ هزار تومان سبب شده بود بسیاری از افرادی که در مناطق دورافتاده فعالیت می کردند، با دریافت این وجه دیگر فعالیت اقتصادی نداشته باشند.

چاپ اسکناس بخش های مختلف تولیدی و صنعتی را به هم می ریزد

وی  ادامه داد: منابع کشور به فروش برسد، آینده می سوزد و یا اگر اسکناس چاپ شود قطعا به تبع خود دارای آثار تورمی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چاپ اسکناس بخش های مختلف تولیدی و صنعتی را به هم می ریزد، تصریح کرد: کدام کشور از این اقدامات داشته و الگوی کدام کشور در دنیا پرداخت یارانه نقدی به تمامی مردم است، می توان گفت که این الگو تنها مختص ایران است.