مفقود‌شدن یک گردشگر در دریاچه‌نمک‌آران‌و‌بیدگل/ جستجو همچنان ادامه دارد
مفقود‌شدن یک گردشگر در دریاچه‌نمک‌آران‌و‌بیدگل/ جستجو همچنان ادامه دارد

سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل گفت: یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از همراهان خود جدا شده بود خبری در دست نیست وجست وجوها برای یافتن گمشده ی کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد. به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی‌رسمی سازمان‌اورژانس‌کشور  علیرضا راحتی سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران […]

سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل گفت: یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از همراهان خود جدا شده بود خبری در دست نیست وجست وجوها برای یافتن گمشده ی کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی‌رسمی سازمان‌اورژانس‌کشور  علیرضا راحتی سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل، اظهار داشت: سه گردشگر که سه روز پیش در محدوده دریاچه نمک آران و بیدگل مفقود شده بودند عصر دیروز با پیدا شدن دو نفر خانم ها و تلاش پرسنل اورژانس  با اعزام به بیمارستان حال عمومی آنها بهبود پیدا کرد
وی افزود: این سه گردشگر که دو زن و یک مرد بودند بدلیل گم گردن مسیر اصلی دریاچه مفقود شدند، البته  دو گردشگر زن این گروه خوشبختانه امروز توسط رانندگان معدن نمک پیدا شده اند.
سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل  ادامه داد: متاسفانه از یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از آن ها جدا شده بود خبری در دست نیست وجست وجوها برای یافتن گمشده ی کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آنها بگیرند، لذا از دو روز گذشته چهارشنبه جستجوها شروع شد و از صبح پنجشنبه هم تعداد نفرات جستجوگر اضافه شده است(استفاده از گروه پروازی پاراگلایدر و پهباد هلی شات) به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد.
راحتی خاطرنشان کرد:توصیه می گردد گردشگران باید از ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند به شدت پرهیز کنند، ضمن ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن جستجوها در توصیه به گردشگران : کسانی که اقدام به کویرنوردی می‌کند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: آگاه باشند که  معمولا ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود،  متاسفانه وضعیت کویر به گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولا مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بیهوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آنها با توجه به پوشاندن شن به شدت سخت خواهد بود.