معوقات بانکی در آذربایجان‌شرقی با معیارهای جهانی همخوانی ندارد
معوقات بانکی در آذربایجان‌شرقی با معیارهای جهانی همخوانی ندارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس معیارهای جهانی، معوقات بانکی نرم خاص خود را دارد، گفت: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی در این نرم قرار ندارد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده صبح امروز در نشست هماهنگی شورای بانک‌ها، با بیان اینکه نقش بانک‌ها در توسعه […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس معیارهای جهانی، معوقات بانکی نرم خاص خود را دارد، گفت: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی در این نرم قرار ندارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده صبح امروز در نشست هماهنگی شورای بانک‌ها، با بیان اینکه نقش بانک‌ها در توسعه غیرقابل انکار است، اظهار داشت: دولت در چند سال اخیر دخالتی در امور بانک‌ها نداشته و تنها خواسته‌اش این بوده که در ماه‌های پایانی سال مساعدت لازم را با صنایع داشته‌اند.

وی از تشکیل کمیته پیگیری معوقات در استان خبر داد و افزود: این کمیته به دستور هیئت دولت در راستای پیگیری معوقات بانک‌ها و با حضور دستگاه‌های نظارتی، نماینده قوه قضاییه و بانک‌هایی که معوقات عمده دارند تشکیل می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه بر اساس معیارهای جهانی، معوقات بانکی نرم خاص خود را دارد، اضافه کرد: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی در این نرم قرار ندارد و بر همین اساس در این کمیته با همفکری اعضا تلاش خواهیم کرد که معوقات را به نرم معمول برسانیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه همه برای یک نظام کار می‌کنیم و دوست داریم چرخه اقتصاد بچرخد، گفت: با توجه به این مسئله وصول معوقات دارای اهمیت بوده و دوست داریم کسانی که معوقات دارند خودشان نسبت به پرداخت اقدام کنند تا کمیسیون ناچار به برخورد قانونی نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تعادل بین منابع و مصارف در استان، گفت: بانک‌های خصوص و دولتی موظف هستند گزارش منابع و مصارف خود را در موعد مقرر ارائه دهند، اگر کسی گزارشات درخواستی را ارائه ندهد به این معنی است که تعادل را به هم زده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: وجود فاصله زیاد بین منابع و مصارف استان غیرقابل قبول بوده و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شده و تنظیم شود.