معرفی۲ هزار راننده آذربایجانی به دلیل مخدوش کردن پلاک خودرو به دستگاه قضایی
معرفی۲ هزار راننده آذربایجانی به دلیل مخدوش کردن پلاک خودرو به دستگاه قضایی

به گزارش قلم پرس از تبریز، جرایم رانندگی در تمام نقاط دنیا به عنوان ابزار اساسی برای پیشگیری از تخلفات رانندگی استفاده می شود و نمی توان کاربردی و مفید بودن این ابزار پیشگیری را برای اهداف و سیاستگذاری‌های کلان این حوزه نادیده گرفت. اما با ورود ویروس کرونا در دنیا که خود را به […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، جرایم رانندگی در تمام نقاط دنیا به عنوان ابزار اساسی برای پیشگیری از تخلفات رانندگی استفاده می شود و نمی توان کاربردی و مفید بودن این ابزار پیشگیری را برای اهداف و سیاستگذاری‌های کلان این حوزه نادیده گرفت.

اما با ورود ویروس کرونا در دنیا که خود را به تمامی ارکان و ساختارهای زندگی ما تحمیل کرده است در ایران از جمله بخش‌هایی که برای کنترل و جلوگیری از گسترش ویروس کوویید۱۹ مد جست شد حمل و نقل و به تبع آن خودروهای شخصی بود بطوری که محدودیت‌های تردد در ساعات معین از شبانه روز و بسته به پیک کرونا برای خودروها لحاظ شد تا با جلوگیری از ترددهای غیرضروری تا حدودی بستری برای کنترل شیوع این ویروس همه گیر فراهم آید.

اما متاسفانه تعدادی از هموطنان آگاهانه یا ناآگاهانه با در پیش گرفتن روش‌های غیر معمول و حتی غیرانسانی به منظور فرار از جرائم در نظر گرفته شده برای تخلفاتشان اقدام کرده و می‌کنند.

یونس منفرد رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: متاسفانه همشهریان و رانندگان خودروها با دستکاری پلاک‌های ثبتی به نام خود، باعث ارتکاب جرم تغییر در ارقام پلاک می گردند و موجب می شود تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

وی ضمن دعوت رانندگان و همشهریان برای رعایت اصول و موازین انسانی، خاطرنشان کرد: برای پیشگیر ی از این گونه تخلفات، پلیس راهور اقدامات و تدابیری مختلفی را جهت شناسایی رانندگان متخلف از طریق دوربین‌های مستقر در سطح شهرها و جاده ها، انجام داده که بعد از شناسایی افراد متخلف جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

منفرد با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار نفر از رانندگان متخلف در این زمینه در سطح استان شناسایی شده اند، اظهار داشت: پرونده این افراد به مراجع قضایی برای رسیدگی ارجاع شده و خودرو های افراد نیز تا صدور رای دادگاه در پارکینگ متوقف می شوند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴