معرفی ۱۵ نفر از مدیران استان آذربایجان شرقی برای سمت‌های کشوری
معرفی ۱۵ نفر از مدیران استان آذربایجان شرقی برای سمت‌های کشوری

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۱۵ نفر از مدیران استان را برای دولت معرفی کرده‌ام که چند نفر آنها در سمت‌های ملی منصوب شده‌اند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جشنواره استانی شهید رجایی بابیان اینکه هفته دولت را به ۱۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۱۵ نفر از مدیران استان را برای دولت معرفی کرده‌ام که چند نفر آنها در سمت‌های ملی منصوب شده‌اند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جشنواره استانی شهید رجایی بابیان اینکه هفته دولت را به ۱۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر عائله دستگاه دولتی تبریک می‌گویم که زحمات زیادی برای ارتقای کشور متحمل می‌شوند، اظهار داشت: باید منش شهیدان باهنر و رجایی در خصوص مسائل مدیریت و بحث‌های اجرایی الگوی یکایک کارکنان اداری باشد.

وی بابیان اینکه تیم ارزیابی از هشت ماه گذشته برای بررسی عملکرد دستگاه‌های برتر تشکیل‌شده و قدردانی از خدمات دستگاه‌های برتر یک سنت خوب است، افزود: نتایج نهایی را  هفته گذشته به من اعلام کردند که موردقبول بود زیرا بدون هیچ‌گونه سفارش، دخل و تصرف و بر اساس شاخص‌های ارزیابی صورت گرفته بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برتری دستگاه‌ها باید به هر صورتی در جامعه اعلام شود و ازاین‌رو تمام رسانه‌ها تمرکز جدی روی شاخص‌های اصلی که منجر به کسب رتبه برتری شده، داشته باشند تا مردم نیز از این موضوع مطلع شوند.

برپایی جشنواره شهید باکری برای تجلیل از خالقان امنیت استان

وی بابیان اینکه جشنواره شهید رجایی برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی بوده و باید در کنار آن جشنواره شهید باکری نیز در راستای تقدیر از دستگاه‌های متولی تأمین امنیت برپا شود. ادامه داد: باید از دستگاه‌هایی که در راستای تأمین آرامش و امنیت استان تلاش می‌کنند  قدردانی شود چراکه نام دستگاه‌های انتظامی، ارتش، سپاه عاشورا در جشنواره شهید رجایی وجود ندارد درحالی‌که این دستگاه‌ها خالق امنیت استان هستند.

جبارزاده با اشاره به اقدامات شایسته ارتش و سپاه در سیل آذرشهر و عجب‌شیر، ابراز کرد: اگر در آن حادثه ناگوار استان موفق شد در کمترین زمان ممکن پیکر جان‌باختگان سیل را کشف کند و به داد مردم سیل‌زده برسد همگی زیر سایه ارتشیان و سپاهیان استان بوده است.

وی یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی چهار سال متوالی حائز رتبه برتر ازنظر امنیتی بوده و این موفقیت زیر سایه نیروی انتظامی و اطلاعاتی به‌دست‌آمده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه از سال دیگر شاخص‌هایی دیگری ازجمله جانشین پروری در استان به جشنواره شهید رجایی افزوده خواهد شد، بیان کرد: مدیر خوب فردی است که چند نفر از زیرمجموعه خود تربیت‌کرده و تحویل جامعه دهد که البته چند سالی است که شاهد مدیران کشوری از خطه آذربایجان هستیم.

جبارزاده اضافه کرد: بیش از ۱۵ نفر را برای دولت معرفی کرده‌ام که چند نفر آنها برای مسؤولیت‌های کشوری انتخاب شده‌اند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت و ظرفیت جوانان و بانوان در مدیریت‌های اداری، گفت: باید به جوانان و توان بسیار بالای زنان اعتماد کرد و ازاین‌رو دستگاه‌ها باید از مدیران جوان استفاده کنند و البته این معیار نیز از سال آینده به ارزیابی‌ها اضافه خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به بحث حقوق شهروندی، بیان کرد: حقوق شهروندی جزو اهداف اصلی رئیس‌جمهور بوده و منشور خوبی تدوین‌شده تا مردم با حقوق خود و مطالبه‌گری آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید حقوق شهروندی را در راستای جلب رضایت عموم اجرا کنند، اضافه کرد: تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم باید در نظام کشور اجرایی شود تا مردم نسبت به‌نظام خوش‌بین شوند و این موضوع باید سرلوحه تمام خادمان کشوری قرار گیرد.

جبارزاده با تأکید بر اینکه هرکسی باید در مقدمه اصلی کاری خود با نیت خوش‌بین ساختن مردم به‌نظام شکوهمند انقلاب وارد شود، ادامه داد: نباید خدایی نکرده با برخورد یکی از کارکنان، مردم نسبت به‌نظام بدبین شود شاید در قیامت برای بالا رفتن از دیوار کسی مواخذه نشویم ولی بدبین ساختن باور عمومی مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات  از بین کاندیداها به یک کاندیدا بیش از دیگران رأی داده و اعتماد کردند، گفت: اعتماد از روی شعارهای انتخاباتی بوده ما به‌عنوان عائله دولت مکلف به اجرای این شعارها در کشور هستیم، زیرا رئیس‌جمهور به‌تنهایی نمی‌تواند مجری باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه امسال اقتصاد مقاومتی و تولید جزو دغدغه مقام معظم رهبری بوده و ازاین‌رو تکلیف قانونی ما تلاش برای تحقق آن است، ابراز کرد: بر اساس اعتقادات دینی فرمایش‌های مقام معظم رهبری تکلیف دینی برای تک‌تک ما است تا با تمام توان جهت تحقق شعار سال تلاش کنیم.

وی اذعان داشت: سند تدبیر و توسعه استان جزو برنامه‌های راهبردی استان بوده و باید در تنظیم سند تدبیر و توسعه تلاش کنیم،  زیرا چهار سال از عمر سند گذشته و حتماً باید با اهداف روز موردبررسی قرار گیرد و برای پربار کردن توسعه سند تلاش مجدانه انجام گیرد.

جبارزاده با تأکید به واگذاری کارها به بخش خصوصی و اهمیت سپردن کارها به خود مردم، ابراز کرد: این هدف جزو اهداف دولت بوده و ازاین‌رو باید دستگاه‌ها تعصبات خشک و سنتی و باور غیر فنی و غیرعلمی را کنار گذاشته و تمام داشته‌ها را به دست خود مردم بسپارند و تلاش کنند که مشکلات اقتصاد با دست مردم حل شود، زیرا در این صورت روند سریع و کیفیت بالا را خواهیم دید.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی سال آینده جشنواره شهید رجایی میزان واگذاری تکلیف خواهد شد و به‌عنوان شاخص‌های ارزیابی در نظر گرفته می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: همچنین جمع سرمایه‌گذاری یکی دیگر از درخواست‌ها و شاخص‌های ارزیابی جشنواره سال آینده خواهد بود؛ زیرا تحقق یک‌میلیون شغل با امکانات دولتی مقدور نبوده و باید در مرحله دوم از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شود و شعار سال تحقق نخواهد یافت مگر اینکه سرمایه داخل کشور و خارجی جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر واحد و دستگاه اداری در کنار تکلیفات اداری خود باید نحوه تعیین سرمایه را بیندیشد، ادامه داد: نباید  کار کردن دستگاه‌های اجرایی بر اساس بودجه تخصیصی باشد بلکه تأمین اعتبار و شیوه‌های تأمین اعتبار جزو اهداف هر دستگاه باید باشد و بتواند به طریقی جذب سرمایه کند و خود را محدود به اعتبارات دولتی نکند.

جبارزاده با تأکید بر استقرار نظام پایش و پویش در طول و عدم اجرای آن صرفاً در زمان‌های محدود، گفت: باید در طول سال دبیرخانه‌ فعال شود و علاوه بر نگاه جشنواره‌ای به دستگاه‌های برتر، نگاه به بدترین دستگاه‌ها نیز باشد و همه دستگاه‌ها در طول دوازده ماه تحت نظارت باشند و برترین‌ها تشویق و بدترین‌ها تذکر دریافت کنند همچنین باید بازخورد ارزیابی‌ها به دستگاه‌های مرکزی ارائه شود و به همین جشنواره ختم نشود.