معارفه دادستان نظامی استان البرز برگزار شد/ تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در ارگان‌های نظامی
معارفه دادستان نظامی استان البرز برگزار شد/ تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در ارگان‌های نظامی

خبرگزاری میزان – آیین معارفه دادستان نظامی استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون قضایی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور و جمعی از مسئولان قضایی، فرماند‌های نظامی و انتظامی استان البرز برگزار شد. حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان قضایی […]

خبرگزاری میزان – آیین معارفه دادستان نظامی استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون قضایی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور و جمعی از مسئولان قضایی، فرماند‌های نظامی و انتظامی استان البرز برگزار شد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در دستگاه قضایی گفت: نقش نیرو‌های مسلح از دو جایگاه قابل بررسی است که در بعد عمومی جانفشانی و ایثار این عزیزان در دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی است و در بعد خاص نیز نقشی است که بخشی از نیرو‌های مسلح به عنوان ضابطان دادگستری در کشف جرم و اجرای عدالت و تامین امنیت دارند.

وی در ادامه با بیان فراز‌هایی از نهج البلاغه در اهمیت نیرو‌های نظامی و لزوم نظارت با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به تشریح نقش فرماندهان، واحد‌های نظارتی نیرو‌های مسلح و نیز سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در نظارت بر این نیرو‌ها پرداخت و تاکید کرد: در نظارت‌های سازمانی نقش مدیران بسیار مهم است و همانطور که بار‌ها رئیس قوه قضائیه تبیین کرده مدیران در خط مقدم نظارت قرار دارند که این نقش در نیرو‌های مسلح بر عهده فرماندهان است.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز افزود: قانون، وظیفه و مسئولیت سنگین رسیدگی به جرایم خاص نیرو‌های نظامی را بر عهده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قرار داده است که این رسیدگی‌ها می‌تواند به لحاظ پیشگیری و بازدارندگی بسیار با اهمیت باشد؛ باید توجه کرد که اگر برخوردی از طریق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح انجام می‌شود با هدف صیانت از خود فرد و مجموعه‌ای است که وی آن در حال خدمت است.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت اقدامات پیشگیرانه در ارگان‌های نظامی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح متذکر شد: این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم سلامت دستگاه قضایی بدون سلامت همه کارگزاران عدالت از جمله ضابطان دادگستری ممکن نیست و در این جا نقش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان بخشی از خانواده قوه قضائیه برجسته است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطره مهدی کرمی دادستان نظامی فقید استان البرز که سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت، آن فقید را فردی متواضع و مهربان و مقتدر در انجام وظایف توصیف کرد.

وی ابراز امیدوار کرد «محمد دارابیان» که پیش از این رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قزوین بوده بتواند در کسوت دادستان نظامی استان البرز در انجام امورات محوله موفق باشد.

انتهای پیام/