مطالبات ۷۸۱ نفر از کارگران و بستانکاران کارخانه قند بردسیر پرداخت شد
مطالبات ۷۸۱ نفر از کارگران و بستانکاران کارخانه قند بردسیر پرداخت شد

حسین رمضانی زاده، رئیس دادگستری شهرستان بردسیر در گفت‌وگو با میزان از پرداخت مطالبات ۷۸۱ نفر از کارگران و بستانکاران کارخانه قند بردسیر خبر داد و اظهار کرد: مطالبات ۱۰۰ نفر از کارگران و بستانکاران کارخانه قند بردسیر نیز باقی مانده که در دست پرداخت قرار دارد. رئیس دادگستری شهرستان بردسیر به برگزاری ۱۵۰ مزایده […]

حسین رمضانی زاده، رئیس دادگستری شهرستان بردسیر در گفت‌وگو با میزان از پرداخت مطالبات ۷۸۱ نفر از کارگران و بستانکاران کارخانه قند بردسیر خبر داد و اظهار کرد: مطالبات ۱۰۰ نفر از کارگران و بستانکاران کارخانه قند بردسیر نیز باقی مانده که در دست پرداخت قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر به برگزاری ۱۵۰ مزایده به منظور فروش املاک مازاد کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران این مجموعه اشاره و عنوان کرد: در مجموع ۲۴ میلیارد تومان از محل فروش املاک این کارخانه برای پرداخت مطالبات کارگران و بستانکاران آن حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه با ورود دستگاه قضایی و با همکاری دستگاه‌های مختلف بخش زیادی از مطالبات این کارخانه از جمله بدهی‌های بانکی، تامین اجتماعی و مطالبات کارگران پرداخت شده است، گفت: براساس پیگیری دستگاه قضایی ۴۸ نفر از کارگران این کارخانه نیز بازنشست شده اند.

رمضانی‌زاده ادامه داد: حفظ سایت کارخانه قند بردسیر و تجهیزات آن به منظور ایجاد زمینه راه اندازی مجدد آن از اولویت‌های مد نظر در اجرای برنامه‌های ساماندهی وضعیت این کارخانه بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر با بیان این مطلب که در نشست اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی استان کرمان، موافقت هیات مدیره این کارخانه به منظور واگذاری آن اخذ شده است، ادامه داد: ضمن برگزاری جلسات کارشناسی مربوطه، پس از دریافت نظر کارشناسی درباره قیمت نهایی آن در راستای جذب سرمایه گذار جدید، برای راه اندازی مجدد این کارخانه اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که طی دو تا سه ماه آینده ضمن جذب سرمایه گذار جدید برای کارخانه قند بردسیر، فعالیت مجدد آن آغاز شده و در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال شهرستان اثرگذار باشد.

رمضانی زاده یادآور شد: کارخانه قند بردسیر از سال ۸۶ با مشکلاتی مواجه شده و در نهایت در سال ۹۲ تعطیل شده است و در طول سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات آن از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده، اما نتیجه مطلوب را در پی نداشته است؛ اما با ورود دستگاه قضایی، افق‌های جدیدی برای حل مشکلات و راه اندازی مجدد آن پدید آمده است.

انتهای پیام/