مشکلات داریم ولی هیچ‌گاه به دشمن لبخند نخواهیم زد / با اقتدار این سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذشت
مشکلات داریم ولی هیچ‌گاه به دشمن لبخند نخواهیم زد / با اقتدار این سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذشت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما فاتح ۱۴ هزار و ۶۰۰ روز مبارزه هستیم و این درس بزرگ انقلاب برای جهانیان و آیندگان است ما در این روزها یک روز بدون مبارزه نداشته‌ایم، از این‌رو دنیا بداند اینک این ما هستیم، ملت بزرگ ایران سرافراز و رو به پیشرفت. به گزارش قلم پرس، […]

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما فاتح ۱۴ هزار و ۶۰۰ روز مبارزه هستیم و این درس بزرگ انقلاب برای جهانیان و آیندگان است ما در این روزها یک روز بدون مبارزه نداشته‌ایم، از این‌رو دنیا بداند اینک این ما هستیم، ملت بزرگ ایران سرافراز و رو به پیشرفت.

به گزارش قلم پرس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در بین مردم ولایتمدار تبریز با اهدای درود به روح پرفتوح امام و شهدای دفاع مقدس و تکریم جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس  اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که توفیق داد که سرباز کوچک ارتش اسلامی قطره‌ای از اقیانوس بزرگ مردم تبریز باشد.

وی با تشکر از امام جمعه تبریز بابت فراهم کردن این حضور، گفت: آذربایجان افتخار شیعه و ایران است و تاریخ، تبریز را همواره به خاطر خواهد داشت که در ۲۹ بهمن ماه آتش انقلاب را فروزان کرد و مبدا چهلمین‌هایی شد که طومار رژیم منحوس را از هم برچید.

فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تبریز غیور در ۲۹ بهمن سال ۵۶، چهلمین روز را پایه گذاشت و امروز در ۲۲ بهمن سال ۹۷، پرچم پر افتخار چهلمین سال را پرشکوه‌تر از هر جایی به اهتزاز در آورده است.

وی با تاکید بر اینکه هویت آذربایجان با غیرت، آزادگی، وطن‌خواهی و دفاع از اسلام و قرآن و اهل‌بیت پیوندی ناگسستنی داشته داشته و دارد، تصریح کرد: آن زمانی که مردم بسیاری از کشورهای جهان کمترین آشنایی با ارزش‌ها نداشتند این تبریز بود که طلایه‌دار مشروطیت و مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی شد.

موسوی ابراز کرد: در طول این ۴۰ سال تبریز و آذربایجان همواره مایه امید و تکیه‌گاه مستحکم بود که فقط در مبدا هشت ساله دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار شهید و ۲۳ هزار جانباز سهم مردم شجاع و ولایتمدار و با بصیرت استان آذربایجان‌شرقی در آزمون بزرگ الهی بود که الحمدالله از آن با سربلندی بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه امروز ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ روز را پشت سر گذاشته‌ایم، توضیح داد: ایران در طول  این مدت در مبارزه بوده است به طوریکه ۱۴ هزار و ۶۰۰ روزی که دشمنان قسم خورده هر روز یک خباثت، توطئه جدید، حمله، ترفند و فتنه و یک ائتلاف، خندق، احزاب، نفاق، عاشورا و یک کربلای جدید، یک تهدید و یک تحریم جدید بر این ملت بزرگ تحمیل کردند، در مقابل آن به خواست خداوند بزرگ با قدرت این ملت و رهبری ولایت‌فقیه هر روز یک پیروزی جدید برای این ملت آفریده شد و به تبع آن یک ناکامی و عصبانیت جدید برای دشمن پدید آمد.

فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما فاتح ۱۴ هزار و ۶۰۰ روز مبارزه هستیم و این درس بزرگ انقلاب برای جهانیان و آیندگان است ما در این روزها یک روز بدون مبارزه نداشته‌ایم،  از این‌رو  دنیا بداند اینک این ما هستیم که ملت بزرگ ایران سرافراز و رو به پیش است.

وی اضافه کرد: ۴۰ سال است که نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار روبه‌روی ملت ایستاده و ۱۴ هزار و ۶۰۰ روز است به خود وعده فردا می‌دهد ولی با توجه به اینکه ما با خدا هستیم و خدا با ما است، از این‌رو فتح با ما بوده و خواهد بود.

موسوی با تاکید بر اینکه ما سختی و مشکلات داریم ولی هیچ‌گاه به دشمن لبخند نخواهیم زد، گفت: البته این دشمنی‌ها نه برای ما اولین است و نه در اسلام اولین بوده، در هر صورت ما به دشمن لبخند نخواهیم زد و با اقتدار این سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذشت.

وی ادامه داد: مردم به خوبی می‌دانند که هزینه سازش بیش از هزینه مقاومت است به طوریکه  ما به دشمن لبخند نخواهیم زد و هزینه مقاومت را می‌پردازیم ولی یقین داریم که سرانجام به حول و قوه الهی پیروزی و اقتدار را به دست خواهیم آورد.

فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: همانطور که ما  از دوران دفاع مقدس با اقتدار و سربلندی یاد می‌کنیم قطعا در آینده فرزندان و نسل‌های جدید نیز از ایستادگی و مقاومت ما با سربلندی یاد می‌کنند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه نظام سلطه به چه دلیل از روز اول به دشمنی با ما روی آورده است، تصریح کرد: اولا دشمنان می‌دانند که اسلام ناب به گوش همه برسد مبانی نظام سلطه ذوب خواهد شد و با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب الله‌اکبر است و نقطه مقابل آن طرز تفکر ذلیلانه و شرک‌آمیز است که مقابل هر گردن کلفتی سر خم می‌کند، از این‌رو آنها هراس از انقلاب الله‌اکبری ما دارند.

موسوی با بیان اینکه نظام سلطه، دنیا را این چنین می‌خواهد تا همه از او پیروی کنند، افزود: بر همگان روشن است که استکبار از کشورهای مورد علاقه خود به گاو شیرده یاد می‌کند  و با این کار مشخص می‌کند که دیگران را چگونه دوست دارد.

فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه البته شکست سیاسی استکبار  در مقابل نظام مقدس جمهوری  اسلامی صورت پذیرفته است، گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در انقلاب صورت گرفته، استقلال و رهایی ملت از چنگال نظام سلطه بوده است و دشمن به خوبی می‌داند که اگر   این رفتار ما  برای دیگران الگو شود، فاتحه استکبار جهانی خوانده خواهد شد و نظام سلطه از این عاقبت وحشت دارد.

وی ادامه داد: البته دشمن این را نیز می‌داند که وقتی یک ملت اراده کند بر هر دشمنی پیروز می‌شود و هر مشکلی را پشت سر می‌گذارد، از این‌رو  ملت ایران به پیروی از حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) پرچم انقلاب اسلامی آنچنان محکم در دست خواهند گرفت که حتی اگر زخم‌های دشمن دست‌ و پاهای ما را تکه تکه کند هیچ اثری از ضربت دشمن نخواهند دید.

موسوی تصریح کرد: باید به روح بلند شهدا و آزاد مردان و زنان درود فرستاده و همراه با خیل عظیم مردم بار دیگر با آرمان‌های امام تجدید عهد و با رهبر انقلاب تجدید بیعت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این روز با شکوه آمادگی همه مردم و فرزندان غیور ملت در نیروهای مسلح برای حفاظت و حراست از آرمان‌های والای انقلاب و ایران عزیز و سربلند اعلام می‌کنیم.