مشارکت کانون پرورش فکری در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان
مشارکت کانون پرورش فکری در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی همزمان با کانون های سراسر کشور در سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران همکاری می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در دو بخش «ایده» و «فیلم» هم‌زمان با سی ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش فراخوان سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در دو بخش ایده و فیلم کوتاه به تازگی منتشر شده که بر اساس آن نوجوانان استان آذربایجان شرقی که بین ۱۲ تا ۱۶ سال (متولدان سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶) سن دارند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
براساس فراخوان منتشر شده، در بخش ایده هر شرکت‌کننده می‌تواند تا ۲۰ تیر ۱۳۹۸ حداکثر پنج اثر ارایه کند و در صورت تصویب، یکی از آن‌ها به فرآیند تولید وارد شود.
هم‌چنین در بخش فیلم صاحبان آثار می‌توانند در قالب داستانی، مستند یا پویانمایی اثر خود را که با دوربین معمولی یا تلفن همراه، تصویربرداری شده تا ۷ مرداد ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
منظور از ایده، طرح اولیه‌ قصه‌ای است که پس از پذیرش از سوی هیات انتخاب، با کمک استاد مشاور و گروه خلاق به طرح کلی فیلم‌نامه تبدیل خواهد شد و در بخش فیلم، منظور فیلم‌هایی است که با زمان حداکثر ۳ دقیقه و بعد از سال ۱۳۹۶ تولید شده باشد.
در این فراخوان محورهای پیشنهادی و اولویت، موضوع‌های «سرزمین من»، «آرزوهای من»، «رویاهای کودکان و نوجوانان امروز»، «خانواده من»، «خلاقیت در زندگی»، «سرگرمی کودکان»، «نشاط و کودکی»، «سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان»، «امیدواری»، «بخشش» و «قصه‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان» (با اولویت نویسنده‌های ایرانی) اعلام شده است.
متقاضیان برای ثبت نام باید به سایت www.iycs.ir مراجعه و از طریق پرتال، فرم ثبت نام را تکمیل کرده و ایده را آپلود کنند و در نظر داشته باشند که ایده حداکثر در دو صفحه A۴ با موضوع‌هایی که در بخش محورهای جشنواره به نگارش درآمده، با قلم Nazanin و اندازه ۱۴تایپ شده باشد.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، کوچه نوزدهم، پلاک ۲۰، کدپستی: ۱۵۱۷۸۷۳۸۱۱، دفتر امور جشنواره‌ها ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۶۰۸۴۸۱۶-۸۶۰۸۴۸۲۹ تماس بگیرند.
سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، انجمن سینمای جوانان ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و شهرداری اصفهان ۲۶ تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.