مسیرگشایی مهمترین اقدام برای بازآفرینی شهری است
مسیرگشایی مهمترین اقدام برای بازآفرینی شهری است

شهردار تبریز از اجرای هشت پروژه مسیرگشایی در بافت فرسوده منطقه ۴ خبر داد. به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در مراسم افتتاح فاز دوم “خیابان فیضیه غربی” گفت: برای هزینه های تملک و اجرای پروژه های مسیرگشایی در منطقه۴ نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است. او افزود: بر اساس پیش […]

شهردار تبریز از اجرای هشت پروژه مسیرگشایی در بافت فرسوده منطقه ۴ خبر داد.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در مراسم افتتاح فاز دوم “خیابان فیضیه غربی” گفت: برای هزینه های تملک و اجرای پروژه های مسیرگشایی در منطقه۴ نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

او افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده، دو مسیر تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری رسیده و چهار پروژه مسیرگشایی دیگر نیز در بودجه سال آینده قرار گرفته است.

 شهین باهر تاکید کرد: پروژه مسیرگشایی باعث افزایش ارزش افزوده منطقه می شود و این یعنی توانمندسازی شهروندان. شهین باهر ادامه داد: با تمام مشکلات مالی که داریم منطقه ۴ توانسته است دو پروژه مسیرگشایی را تکمیل و به بهره برداری رسانده و دو پروژه دیگر را تا پایان سال تکمیل کند.

شهردار تبریز با بیان اینکه در شهرداری تبریز معتقدیم تکمیل پروژه های مسیرگشایی در واقع بازکردن یک گره از شهر است گفت: ارزش افزوده پروژه مسیرگشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

شهین باهر با تقدیر از عملکرد مدیران و معاونین شهرداری منطقه ۴ بدلیل تکمیل پروژه های مسیرگشایی گفت: با اجرای این پروژه ها در منطقه شهروندان برای نووسازی بافت های فرسوده تشویق می شوند و این اقدام یکی از اهداف مهم شهرداری در پروژه های مسیرگشایی است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری دیگر شهرهای کشور با مشکل هزینه های جاری و پرداخت حقوق دست و پنجه نرم می کنند ما توانسته ایم به همت کارکنان پروژه های مصوب مسیرگشایی در تبریز اجرا کنیم گفت: مدیریت جهادی یعنی همین که وقتی مشکل مالی وجود دارد بتوانیم کار انجام دهیم و پروژه های عمرانی را یکی پس از دیگری تکمیل کنیم.

شهین باهر با تاکید بر اینکه عمده درآمد شهرداری از شهروندان و محل صدور پروانه ساختمانی است ادامه داد: وقتی در جامعه کسی دنبال ساخت و ساز مسکن نیست یعنی درآمد شهرداری کاهش می  یابد و این افتخار ما فرزندان شما، در شهرداری تبریز است که با دستان خالی توانسته ایم این پروژه ها عمرانی را اجرا کرده و تقدیم شما کنیم.

شهین باهر با اشاره به اینکه هزینه کرد شهرداری در مسیرگشایی ها باعث افزایش توان اقتصادی مردم منطقه و افزایش انگیزه برای ساخت و ساز می شود گفت: با صدور پروانه های ساخت در ادامه اجرای پروژه های مسیرگشایی برای شهرداری ها درآمد ایجاد می شود و سعی داریم با این روش از رکود اقتصادی خارج شویم.

وی افزود: نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری، ایجاد معبر برای مواقع بحران، رفع مشکل ترافیک در منطقه از اهداف اصلی اجرای این پروژه هاست.

شهردار تبریز با بیان اینکه به شهروندان این منطقه وعده می دهیم ه محض اینکه شرایط جوی اجازه حفاری بدهد مسئله فاضلاب این منطقه را در اولویت خواهیم داشت گفت: امسال بدلیل اینکه شهرداری از بابت حفاری فاضلاب مبلغی دریافت نکرده است، شبکه فاضلاب شهر برابر با ۱۰ سال گذشته توسعه یافته است.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش به درخواست اهالی منطقه از او درباره آسفالت اشاره کرده و اظهار داشت: با احداث کارخانه اختصاصی تولید آسفالت، دیگر مشکل تامین آسفالت در شهر را نداریم و امیدواریم بزودی بتوانیم مشکل آسفالت مناطق کم برخوردار را حل کنیم.