مستقل هستم و هیچ‌وقت هزینه تبلیغات نداده‌ام /مگر لاریجانی کیست؟
مستقل هستم و هیچ‌وقت هزینه تبلیغات نداده‌ام /مگر لاریجانی کیست؟
نایب رئیس مجلس گفت: تصور می‌کنم، تا زمانی که اینگونه انتخابات داریم، قطعا مجلس همین شکل خواهد بود ولی اگر انتخابات استانی باشد دیدگاه بازتر شده و افراد استانی‌تر و بلندتر فکر می‌کنند.

مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز در زمان ثبت‌نام برای مجلس یازدهم  در جمع خبرنگاران در فرمانداری تبریز اظهار کرد: برنامه‌ای برای ریاست قوه مقننه و نبود آقای لاریجانی ندارم.

وی با تاکید بر اینکه باید انتخابات استانی می‌بود، تصریح کرد: اگر انتخابات به صورت استانی باشد بهتر است و اگر احزابی باشد که بیشتر می‌توان جلوتر رفت ولی متاسفانه  نه احزاب داریم و نه انتخابات را استانی می‌کنیم و این منجر می‌شود تا هر کسی برای شهرستان خود تلاش کند  و اعتبار تکه تکه شود.

مگر لاریجانی کیست؟

وی در رابطه با نبود آقای لاریجانی گفت: اینکه در مجلس یازدهم لاریجانی نیست، موضوع مهمی نیست زیرا مگر لاریجانی  چی بود که اگر نباشد چیزی فرق کند و البته این شامل حال همه ما هم می‌شود زیرا این افراد نیستند که اثرگذارند بلکه رفتار و عملکرد آنهاست که اثر دارد.

پایبند به اصلاحات و اصول هستم

نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من هر دوره مستقل شرکت کرده‌ام و به شدت پایبند اصلاحات هستم و به شدت پایبند اصولگرایانم، زیرا آنها به چه چیزی معتقد هستند که ما نیستیم و بالاخره من نماینده مردم هستم و این مردم هستند که به ما رای می‌دهند.

اگر رای نیاورم به کار پزشکی‌ام ادامه می‌دهم/ هزینه تبلیغات نداده‌ام

وی یادآور شد: بنده هیچ‌وقت هزینه تبلیغات نداده‌ام که من را تبلیغ کنند و الان هم اگر مردم تبلیغ کنند، رای می‌آورم ولی اگر رای نیاورم به کار پزشکی خودم ادامه خواهم داد.

پزشکیان متذکر شد: اگر کسی هم ما را در لیست قرار دهد باز هم ما نماینده مردم خواهیم بود نه نماینده گروه.

وی با تاکید بر اینکه ساختار سیاسی کشور کور  و اشتباه است، گفت: الان کاری کردند که برای انجام کاری همه باید به تهران بروند و اختیاری وجود ندارد در حالی که من بارها گفته‌ام برای اینکه کارهایمان را اسلامی کنیم باید نامه حضرت علی(ع) را در کشور پیاده کنیم.

نایب رئیس اول مجلس گفت: برای مثال عده‌ای از علاقه‌مندان به محیط زیست را تنها به جرم ریختن آب نمادین به دریاچه، دستگیر کردند و این نشان می‌دهد که ما تحمل شنیدن نظر مخالف را نداریم.

اطلاعی از نظر اصلاح طلبان ندارم

وی در پاسخ به این سوال که نظر اصلاح‌طلبان  درباره انتخابات چیست، گفت: نمی‌دانم.

پزشکیان بیان کرد: ما انقلاب کردیم و شعارهای زیادی دادیم ولی خیلی از آنها روی شعار باقی مانده است.

وی متذکر شد: اطلاع‌رسانی نه تنها در دولت نیست بلکه در روحانیت و منبرها نیز وجود ندارد زیرا ما الان در شدیدترین وضع اقتصادی هستیم و در برابر آمریکایی که حتی روس‌ها هم از آن حساب می‌برند ایستاده‌ایم از این‌رو باید به مردم شفاف بگوییم که برای ایستادن باید  هزینه بدهیم.

باید روش پول درآوردن را عوض کنیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: تا دیروز نفت فروخته و هزینه‌ها را تامین می‌کردیم ولی الان دیگر نمی‌توانیم مثل گذشته نفتی بفروشیم در نتیجه قیمت تمام شده را باید بگیریم از این‌رو باید روش پول در آوردن را عوض کنیم زیرا با همان سبک قبلی با شکست روبه رو خواهیم شد.

وی توضیح داد: باید به گونه‌ای برخورد کرد تا از فردی مثل من  پول بگیرد و به فقیر بدهد نه اینکه به امثال من هم یارانه بدهند.

پزشکیان با بیان اینکه روش‌های مجلس در این دوره و دوره‌های قبلی همه یکی است و علت اینکه چیز خاصی اتفاق نمی‌افتد به خاطر تکرار  روش‌هاست، گفت: اینکه می‌گویند این مجلس ضعیف است و فلان مجلس قوی بود دلیل نمی‌شود که بگوییم  مشکلات جامعه در نتیجه عملکرد این مجلس است بلکه به مجالس گذشته مربوط می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تضمین می‌دهید که مجلس آتی بهتر خواهد بود؟ گفت: من نمیتوانم تضمین کنم اما اگر رای به این روش باشد نتیجه نیز همان می‌شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌‌ها و اهداف خود، گفت: چیزی که از دستمان بربیاد و خیر جامعه در آن باشد را  تلاش می‌کنیم تا انجام دهیم.

وی توضیح داد: در دوره هشتم در رابطه با بهداشت و درمان و روندی که داشت به خاطر این بود که حتی مرده را از بیمارستان نمی‌دادند و پول می‌گرفتند از این‌رو تصمیماتی در کمیسیون گرفته شد و بهداشت و درمان با تحول روبه‌رو شد و الان اثرات همان تحولات را می‌بینیم.

دفاع از عملکرد نمایندگان مجلس دهم در استان

پزشکیان خاطرنشان کرد: معتقدم  کارهایی که  در این دوره مجلس نمایندگان استانی انجام دادند در هیچ دوره‌ای نشده بود. برای مثال مس سونگون، نفلین سینیت سراب، خط اتیلن به پتروشیمی،  ارتقای تولید پتروشیمی از ۴۰۰ هزار تن، انتقال ۴ کیلومتر آب زاب از جمله کارهای  بزرگی است که انجام داده‌‌اند.

وی افزود: تصفیه‌خانه‌ها و راه‌ها از کارهای دیگر مجلس است که در هیچ دوره‌ای کار نشده است زیرا در بخش بهداشت و درمان الان در تمام شهرها مراکز بهداشتی داریم.

پزشکیان بیان کرد: در این دوره کارهای بسیاری شده و ما هم قدردان دولت و سایر نمایندگان هستیم که با انسجام و دست به دست هم دادن کارها را پیش خواهیم برد.

وی اذعان داشت: تصور می‌کنم تا زمانی که اینگونه انتخابات داریم، قطعا مجلس همین شکل خواهد بود ولی اگر انتخابات استانی باشد دیدگاه بازتر شده و افرد استانی‌تر و بلندتر فکر می‌کنند.

نایب رئیس اول مجلس ابراز کرد: قطعا اگر سیستم در کشور درست شود و FATF اجرایی شود، دیگر نه تنها پولی گم نمی‌شود بلکه جابه جا هم نمی‌شود.