مساعدت مالی‌ برای تامین بخشی از هزینه‌های درمانی استاد اسفندیار قره‌باغی
مساعدت مالی‌ برای تامین بخشی از هزینه‌های درمانی استاد اسفندیار قره‌باغی
لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت مالی جهت تامین بخشی از هزینه‌های درمانی استاد اسفندیار قره‌باغی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، تصویب شد.  
به گزارش قلم پرس،‌ شهردار تبریز در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص وضعیت بیماری اسفندیار قره باغی صدای ماندگار انقلاب گفت: متاسفانه استاد قره باغی وضعیت جسمانی مساعدی ندارند و هفته گذشته نیز به علت وخامت حالشان در بیمارستان بستری شدند.

یعقوب هوشیار افزود: این هنرمند نام آشنا نیاز ضروری به تامین هزینه‌های درمانی دارد و درخواست شهرداری در این لایحه تأمین هزینه‌های درمانی این هنرمند فرهیخته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است.

حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: استاد قره‌باغی صدای ماندگار انقلاب است. وی علی رغم وسوسه رسانه‌های بیگانه هیچ وقت در زمین دشمن بازی نکرد و پای اعتقادات خود محکم ایستاد. حال  هم در بستر بیماری بوده و تمام اندوخته‌ مالی خود را صرف بیماری کرده است.

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت مالی جهت تامین بخشی از هزینه‌های درمانی استاد اسفندیار قره‌باغی توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

اسفندیار قره باغی متولد اول بهمن سال ۱۳۲۲ شمسی در شهر تبریز است. قره باغی پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی شد.

وی اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران منتقل و در گروه اُپرای تهران مشغول شد و ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران، پس از گذراندن تحصیلات لازم و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده دار شد.

قره باغی در دوران پس از انقلاب، در سازمان صدا و سیما با واحد موسیقی همکاری کرد و در زمینه سرودسازی خصوصاً سرودهای دفاع مقدّس فعال شد.

از استاد اسفندیار قره‌باغی به عنوان صدای انقلاب یاد می‌کنند.