مساجد صرفا به محل برگزاری نماز و مجالس ترحیم تبدیل شده است
مساجد صرفا به محل برگزاری نماز و مجالس ترحیم تبدیل شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‌ مشترک توسط دستگاه‌ها به منظور تحکیم بنیان خانواده، تاکید کرد: سیاست‌گذاران فرهنگی با فاصله گرفتن از اقدامات جزیره‌ای سیاست‌های خانواده را عملی کنند. به گزارش قلم به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی در رابطه با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‌ مشترک توسط دستگاه‌ها به منظور تحکیم بنیان خانواده، تاکید کرد: سیاست‌گذاران فرهنگی با فاصله گرفتن از اقدامات جزیره‌ای سیاست‌های خانواده را عملی کنند.

به گزارش قلم به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی در رابطه با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری با اشاره به بند ” برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد برای حفظ و ارتقاء هویت اسلامی‌ و ملی وصیانت از خانواده وجامعه”، گفت: باید ارتباط خانواده با مساجد را موضوع مهمی دانست چراکه ثابت شده افرادی که با تفکر مسجدی رشد می‌کنند و شخصیت و هویت اسلامی خواهند داشت به همین دلیل باید مساجد ایران را به لحاظ تفکر حاکم بر آن‌ها و ساختار ظاهری به روز کرد.

مساجد صرفا به محل برگزاری نماز و مجالس ترحیم تبدیل شده است

نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مساجد صرفا به نمازخانه‌هایی برای برگزاری نماز و مجالس ترحیم تبدیل شده‌اند و از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در مساجدی که عموما فرسوده  شدند خبری نیست و آن‍‌ها از هویت اصلی خود دور شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های لازم برای ارتباط خانواده‌ها با مساجد فراهم شود و باید به روزرسانی مساجد را یکی از اقداماتی اساسی در این زمینه دانست، گفت: مساجد در تهران متولی مشخصی دارند اما در شهرستان‌ها اینگونه نیست و معمولا توسط ریش‌سفیدان اداره می‌شوند لذا پراکندگی تصمیمات سبب بی‌تاثیر شدن عملکردهای آن می‌شود.

مسئولان باید برای اجرایی شدن فرمایشات رهبری برنامه ارائه دهند

سعیدی با بیان اینکه نباید سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در حد شعار باقی بماند، گفت: مسئولان باید برای اجرایی شدن فرمایشات رهبری برنامه ارائه دهند چراکه رهبری سیاست‌های کلی را مشخص می‌کنند و یک استراتژیست هستند و عملیاتی شدن فرمایشات ایشان بر عهده متولیان امر است اما متاسفانه مسئولان در این زمینه کوتاهی می کنند.

ضرورت تدوین برنامه‌ مشترک توسط دستگاه‌ها به منظور تحکیم بنیان خانواده

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های متولی همچون وزارتخانه های  آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌های مشترکی در راستای تحکیم بنیان خانواده داشته باشند، گفت: متاسفانه نقشه راه دستگاه‌های مختلف در یک چارچوب و هدف مشترک تعریف نشده لذا سیاستگذران کلان کشور باید به این مهم توجه کنند تا از اقدامات جزیره‌ای فاصله گرفته و با هم‌افزایی نتیجه و برآیند تلاش‌ها عینی شود.