مسائل اقتصادی و معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد/انتقاد امام جمعه تبریز از شهرداری تبریز
مسائل اقتصادی و معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد/انتقاد امام جمعه تبریز از شهرداری تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یکی از این راهکارهای مقابله با سناریوهای دشمن حمله به راهبرد دشمن است ، یعنی اگر قرار است آمریکا در معامله قرن حضور داشته باشد باید مسئله فلسطین را جدی تر از گذشته فعال و احیا کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم٬ در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک سالروز میلاد امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا علیه السلام گفت : صفت رئوف یکی از صفات خاص امام رضا علیه السلام بود که در کلام ، رفتار و حرکات و سکنات خود نسبت به دشمنان و دوستان همیشه مهربان و رئوف بود.
وی  افزود : اگر می خواهیم مشکلات جامعه مدنی از میان برداشته شود باید با همدیگر رئوف و مهربان باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آموزه سیره عملی امام رضا گفت : ایشان به همه ما توصیه کرده اند برای خوشحال کردن مردم تلاش کنیم ، پر حرف نباشیم ، برای خیر دنیا و آخرت سوره حمد قرائت کنیم ، به روزی خداوند شاکر باشیم، صله ارحام داشته باشیم و خویشاوندان خود را ضرر نرسانیم ، به کسانی که از خدا ترسی ندارد امید نبندیم ، احسان و نیکی کنیم ، حق الناس را رعایت کنیم و در رفتار و کردار خود مواظب باشیم مورد اتهام قرار نگیریم.
امام جمعه تبریز ر ادامه با اشاره به سیره مبارزاتی امام رضا علیه السلام گفت : ایشان در طول ۱۹ سال امامت خود در سخت ترین شرایط حکومت عباسی قرار داشت اما مبارزات فرهنگی و سیاسی امام رضا علیه السلام باعث شد تا فرهنگ و آموزه های شیعی در سال بعداز ایشان هم تداوم داشته باشد.

حجت‎الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه در برابر سناریوهای آمریکا در برابر ایران باید راهکار داشته باشیم گفت : سیاست های آمریکا را در ۳ سطح باید مورد توجه قرار داد ، راهبرد کلان بین المللی ، راهبرد کلان منطقه ای و راهبرد اختصاصی ایران ، که باید برای هر کدام از این راهبرد ها راهکار داشته باشیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها حمله به راهبرد دشمن است ، یعنی اگر قرار است آمریکا در معامله قرن حضور داشته باشد باید مسئله فلسطین را جدی تر از گذشته فعال و احیا کرد.

امام جمعه تبریز راهکار دوم را مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا عنوان کرد و گفت : اگر راهبرد آنها اقتصادی است باید راهکار اصلی ما هم اقتصادی باشد چرا که با مذاکره وضعیت کشور تغییر نمیکند و باید مسائل اقتصادی و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه واقع بینی یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با راهبرد دشمن است ادامه داد : دولت مرتب اعلام میکند که باید به مردم امید داد ، آری امید خوب است و جزء سیاست های نظام است اما باید در کنار امید اقدامات عملی و جدی صورت پذیرد و مردم بتوانند با رفع مشکلات خود در مقابل راهبرد آمریکا ایستادگی کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد : راهبرد نه جنگ و نه مذاکره که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده دشمن را تحت فشار قرار داده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امارات به دنبال فرار از باتلاق یمن هست گفت : مقامات اماراتی با تایید خبر کاهش نظامیان این کشور از یمن گفته اند که این تصمیم از یک سال پیش گرفته شده است.

امام جمعه تبریز در ادامه بحث ویژگی های نمایندگان مجلس که چند هفته ای است در خطبه دوم نماز به آن پرداخت میشود گفت : نماینده راه یافته از یک حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه دارد به مسائل حوزه انتخابیه خود رسیدگی کند ، در واقع نماینده همه ملت ایران است ، از این رو باید در انتخاب نمایندگان مردم در مجلس با هوشیاری و آگهی کامل عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید تدبیر جدی به دست فروشان سطح شهر تبریز صورت گیرد گفت : یک و نیم سال قبل در خطبه های نماز جمعه و بعداز آن در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به شهرداری تبریز نسبت به ساماندهی و تعیین مکان مناسب برای دست فروشان تذکر دادم اما توجهی نشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد : مسئولان شهرداری باید تدبیر جدی در این خصوص داشته باشند چرا که دست فروشان از طبقه پایین جامعه هستند و باید معاش آنها تامین شود اما در کنار این نباید در شهر سد معبر ایجاد کنند و با پهن کردن بساط جلوی مغازه ها به اصناف و بازاریان ضرر و آسیب برسانند از این رو تعیین محل مناسب و ساماندهی دست فروشان بسیار ضروری است.