مسئولان باید واقعیت های جامعه کارگری را درک کنند/ قراردادهای موقت خارج از ضوابط قانون کار بوده و امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد
مسئولان باید واقعیت های جامعه کارگری را درک کنند/ قراردادهای موقت خارج از ضوابط قانون کار بوده و امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه کارگری از کم‌کاری دستگاه‌ها در حمایت از کارگران به ویژه کارگران ساختمانی انتقاد کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید واقعیت های جامعه کارگری را درک کنند، افزود: مهم‌ترین مطالبات جامعه […]

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه کارگری از کم‌کاری دستگاه‌ها در حمایت از کارگران به ویژه کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید واقعیت های جامعه کارگری را درک کنند، افزود: مهم‌ترین مطالبات جامعه کارگری افزایش حق مسکن، بیمه، دستمزد، تعریف بسته های حمایتی، حذف قراردادهای سفید امضا و امنیت شغلی  است که باید مورد توجه دستگاه های مسئول به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از برچیده نشدن قراردادهای موقت کار انتقاد کرد وگفت: این قراردادها خارج از ضوابط قانون کار است و امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد؛ متاسفانه کارگران در بدو استخدام با یک امضا از تمامی مزایای خود مانند عیدی، پاداش و اضافه کاری محروم می شوند به طور قطع چنین قراردادهایی خلاف شرع و قانون است و به صورت جدی می طلبد وزارت تعاون با تشدید نظارت از انعقاد چنین قراردادهایی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از عقد قراردادهای موقت کار، تصریح کرد: هر چند این موضوع به دفعات از سوی اعضای فراکسیون کارگری در صحن علنی مجلس مطرح شد اما متاسفانه شاهد هیچ گونه واکنشی از سوی دولت نبودیم و هنوز به صورت غیرقانونی شاهد جذب کارگران در مشاغل هستیم.

نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه علیرغم قول های متعدد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان شاهد عقد قراردادهای موقت کار در کشور هستیم، گفت: متاسفانه با عقد چنین قراردادهایی حقوق کارگران تضییع شده و به گونه‌ای تامین معیشت این قشر با مشکل مواجه شده است؛ به صورت جدی می طلبد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نیروی انتظامی از عقد قراردادهای مذکور با جدیت جلوگیری و با سودجویان به شدت برخورد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ۱۴درصد فوت شدگان کشور و همچنین ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است، ادامه داد: وجود بیمه برای تمامی کارگران ساختمانی الزامی است و چنانچه با قطع بیمه آنها مواجه شویم به شدت با عاملان قطع بیمه برخورد می کنیم.

قاضی پور با انتقاد از اینکه ۵۰ درصد کارگران ساختمانی فاقد مسکن هستند، افزود: وزیر راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد مجلس تاکید کرد که در جهت اختصاص مسکن به کارگران نهایت اهتمام خود را به کار می برد اما متاسفانه این اظهارات فقط در حد شعار باقی ماند و به هیچ وجه عملیاتی نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، از اشغال مشاغل کشور توسط اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: هر چند بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است و مجازات دارد اما متاسفانه زیر سایه بی توجهی دستگاه های ذی ربط شاهد بکارگیری آنها از سوی کارفرمایان سودجو هستیم.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نیروی کار ایرانی باید جایگزین نیروی کار خارجی شود، تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز از سوی کارفرمایان به معضلی جدی بازار ایران تبدیل و فرصت های شغلی را از بین برده است این در حالی است که اگر این افراد توسط کارفرمایان سودجود بکارگیری نشوند فرصت های شغلی بیشتری در اختیار نیروی کار ایرانی قرار گرفته و وضعیت بازار کار بهبود می یابد.