مسئولان استان به دنبال راه حل مناسبی در زمینه مشکلات بلبرینگ سازی باشند
مسئولان استان به دنبال راه حل مناسبی در زمینه مشکلات بلبرینگ سازی باشند

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تحصن کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز گفت: ریشه این مشکلات به مسائل مدیریتی، انجام نگرفتن برخی از تعهدات واگذاری و همچنین به مشکلات اقتصادی کلان موجود و کمبود نقدینگی کشور بر می‌گردد. به گزارش قلمم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه مشکلات به […]

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تحصن کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز گفت: ریشه این مشکلات به مسائل مدیریتی، انجام نگرفتن برخی از تعهدات واگذاری و همچنین به مشکلات اقتصادی کلان موجود و کمبود نقدینگی کشور بر می‌گردد.

به گزارش قلمم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده در کارخانه بلبرینگ سازی تبریز که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشور محسوب می‌شود، در قالب صنایع در استان است، اظهار داشت: این مشکلات تنها در قالب تحصن بلبرینگ‌سازی نبوده و بلکه ناشی از گرفتاری‌های مختلف است.

وی افزود: ریشه این مشکلات به مسائل مدیریتی، انجام نگرفتن برخی از تعهدات واگذاری و همچنین به مشکلات اقتصادی کلان موجود و کمبود نقدینگی کشور بر می‌گردد.

عضو کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات بلبرینگ‌سازی نیز شامل تمام موارد مدیریتی، عدم عمل به تعهدات واگذاری و مشکل مالی بوده که  چنین تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی استان باید به دنبال راه حل مناسبی در این زمینه باشند، گفت: مسئولان اجرای باید طی هم‌اندیشی و یافتن راه‌کار مناسب که هم کمک بنگاه اتفاق بیافتد و هم مشکلات کارگران حل شود، در این زمینه صورت گیرد.

گزارش فارس حاکی است، تعدادی از کارگران و بازنشسته کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز در روزهای گذشته و امروز مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند.

این کارگران نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه مزد و حق بیمه (مرداد، شهریور و مهر) سال ۹۵ و عدم و معترض هستند.

همچنین جمعی از بازنشستگان این کارخانه که تعداد آنها در حدود ۳۰ نفر است و به تدریج از سال ۹۲  بازنشست شده‌اند به دلیل دریافت نکردن سنوات پایان کار در تجمع امروز حضور دارند.

این کارگران مدعی هستند، با وجود آنکه تاکنون چند نوبت مشکلات آنها در جلسات کمیسون کارگری مطرح شده است اما هنوز گام موثری در جهت تامین خواسته‌های صنفی آنها برداشته نشده است.

شرکت بلبرینگ ایران (IBC) در هشتم آبان ماه ۱۳۴۸ با مشارکت شرکت SKF سوئد، تأسیس شده است. این شرکت، بلبرینگ و رولر برینگ‌های مخروطی را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می‌کند. کارخانه شرکت با مساحت بیش از ۱۴ هکتار در شهر تبریز واقع شده و بالغ بر ۶/۳ میلیون عدد از بلبرینگ و رولر برینگ‌ مخروطی و همچنین بالغ بر ۱۲ میلیون عدد انواع ساچمه و رولرهای مخروطی در سایزهای مختلف تولید می‌کند. این کارخانه با پیشرفته‌ترین تکنیک‌های تولید با بهترین مشخصات کیفی و نظام کنترل کیفی بسیار قوی و دقیق تجهیز شده است و تمام تولیدات آن و دقت چرخشی برینگ‌های IBC مطابق استانداردهای جهانی است.