مردم پیام انقلاب و ارزشهای دینی را با زبان هنر می خواهند
مردم پیام انقلاب و ارزشهای دینی را با زبان هنر می خواهند

  رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: مردم پیام انقلاب و ارزشهای دینی را با زبان هنر می خواهند و ما باید در نهایت از این زبان و ابزار برا ارتباط با مردم استفاده کنیم. به گزارش قلم پرس به نقل از  واحد خبر جشنواره زمستانی ارس، حسن میلانی ضمن تاکید بر اینکه جوان امروزی […]

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: مردم پیام انقلاب و ارزشهای دینی را با زبان هنر می خواهند و ما باید در نهایت از این زبان و ابزار برا ارتباط با مردم استفاده کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از  واحد خبر جشنواره زمستانی ارس، حسن میلانی ضمن تاکید بر اینکه جوان امروزی دنبال نشاط است، اظهار داشت: القای روحیه، انگیزه، القا خودباوری، بخصوص در میان جوانان وظیفه نهادهای فرهنگی و هنری کشور است.

وی با اشاره به پتانسیلهای فرهنگی، تاریخی، بومی و قدمت دیرینه منطقه آزاد ارس، گفت: این منطقه دارای سبقه تاریخی قابل توجهی است و همه دستگاههای فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، میراث فرهنگی، گردشگری و… وظیفه دارند پتانسیلهای منطقه آزاد را در حوزه فعالیت خویش احیا و به کل کشور و فراتر از آن به خارج از ایران معرفی کنند.

میلانی خاطرنشان کرد: در این راستا طی تفاهمی با سازمان منطقه آزاد ارس، با توجه به اینکه بخشی از اهداف و فعالیتهای این سازمان توسعه فعالیتهای فرهنگی در منطقه است با رسیدن به توافق و نتایج ارزشمندی وارد عملیات شده و ۱۰ روز برنامه جنگ شادی و برنامه فرهنگی دهه فجر را برگزار کردیم.

وی با اشاره به استقبال بالای مردم و گردشگران از جشنواره زمستانی ارس، گفت: جشنواره با وجود اولین تجربه برگزاری در فصل زمستان با حضور پرشور مردم روبرو بود، مردمی که از استان آذربایجان شرقی و دیگر استانهای کشور و حتی میهمانان خارجی حضور دارند و برای قدرشناسی از این حمایت و همراهی مردمی جا دارد فعالیتی در خور شان منطقه و مردم فرهنگ دوست آذربایجان اجرا شود.

حسن میلانی ضمن اشاره به دستاوردهای مثبت جشنواره زمستانی ارس در حوزه فرهنگ و هنر در راستای معرفی فرهنگ و تمدن منطقه، اظهار داشت: مدعوین کشوری اغلب هنرمندان جوان و توانمند ایران بودند که رسانه ملی بر توانایی این هنرمندان سرمایه گذاری کرده است، سرمایه هایی که به عنوان الگویی در جامعه مطرح هستند و ما باید این الگوها را به نحو احسن به مردم و بخصوص جوانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم به الگوها و نمادهای انسانی و فرهنگی کشور خویش علاقمند هستند و قصد ما استفاده از این سرمایه های اجتماعی برای ایجاد نشاط جامعه است، افزود: این عزیزان نیز باید ارزشهای خود را به عنوان هنرمند یک جامعه دینی و فرهنگی درک کنند که مردم دوستشان دارند زیرا ایشان برای اعتلای فرهنگ، تاریخ و هنر جمهوری اسلامی ایران قدم برمی دارند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه زبان هنر نافذترین زبان در تمام دنیاست، گفت: مردم پیام انقلاب و ارزشهای دینی را با زبان هنر می خواهند، امروز ما باید در نهایت از این زبان و ابزار استفاده کنیم، خودباوری و اعتماد بنفس جوانان را ارتقا دهیم، قطعا این تنها راه اثربخشی حفظ روحیه شادابی و نشاط دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مردم جایگاه و ارزشهای خود را در نظام اسلامی بدانند، گفت: تلاش ما بر این است که با زبان هنر هفتگانه با مردم صحبت کنیم، اگر با مردم با صداقت و بدون ریا و تزویر صحبت و پیامها را القا کنیم، خودباوری و اعتماد بنفس در سطح جامعه افزایش خواهد یافت.

میلانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز کرامت انسانی را بالا برده، دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند این ارزش و توان مثبت انقلاب و نظام اسلامی را تبیین کنند.

حسن میلانی یادآور شد: برنامه هایی که در جشنواره زمستانی ارس تدارک دیده شده در راستای تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و تکریم مخاطبان و ایجاد نشاط برای مردم، طراحی شده و موفق عمل کرده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، یکی از اهداف بلند مدت حوزه هنری در جهت تمدن ایرانی اسلامی در نگرشی بالاتر، را ایرانی با نشاط و ایرانی ارزشی، دانست و گفت: امیدواریم توانسته باشیم پیام انقلاب و پیام فرهنگی نظام و منطقه ارس را به نحو احسنت برسانیم.