مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسؤولان است/ طلب حلالیت از مردم آذربایجان / عذر من برای کناره‌گیری بنا به درخو است پزشکی است
مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسؤولان است/ طلب حلالیت از مردم آذربایجان / عذر من برای کناره‌گیری بنا به درخو است پزشکی است

امام جمعه تبریز با عرض تبریک به دولت دوازدهم گفت: امید است این دولت بتواند مطالبات مردم را عملی کرده و معیشت و اقتصاد کشور را رونق دهد زیرا مردم به وظایف خود با حضور گسترده عمل کردند و اینک نوبت دولت است به مطالبه مردم پاسخ داده و وعدهایش را عملی کند. به گزارش […]

امام جمعه تبریز با عرض تبریک به دولت دوازدهم گفت: امید است این دولت بتواند مطالبات مردم را عملی کرده و معیشت و اقتصاد کشور را رونق دهد زیرا مردم به وظایف خود با حضور گسترده عمل کردند و اینک نوبت دولت است به مطالبه مردم پاسخ داده و وعدهایش را عملی کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، بنده از حضور شرکت‌کنندگان خطه آذربایجان تشکر کردم که سبب تثبیت نظام انقلاب اسلامی شده و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری گفتند.

وی با عرض تبریک به دولت دوازدهم گفت: امید است این دولت بتواند مطالبات مردم را عملی کرده و معیشت و اقتصاد کشور را رونق دهد زیرا مردم به وظایف خود با حضور گسترده عمل کردند و اینک نوبت دولت است تا به مطالبه مردم پاسخ داده و وعدهایش را عملی کند تا مشکلات مردم را حل کرده و  ایران آباد را رقم بزند.

خطیب جمعه تبریز با تشکر از زحمات مردم، مسؤولان و رسانه‌ها همچنین صداو سیما در تشویق مردم به حور پررنگ در انتخابات گفت: از طرف شورای نگهبان انتخابات تائید شده و اصل انتخابات قبول است ولی مقداری تخلفات خصوصاَ در شورای شهر ایجاد شده که ناشی از خلاء قانونی است.

وی در ادامه سخنان خود در خطبه‌های این هفته افزود: نباید تائید صلاحیت فله‌ای شود و به هرکسی صلاحیت بدهند .

نماینده ولی  فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به شکایات نامزدها به انتخابات اخیر شورای شهر گفت: با رسیدگی‌های لازم می‌توان مشکلات ایجاد شده را حل کرد.

وی به افزایش فشارها علیه مردم بحرین اشاره کرد وگفت: عالم وارسته شیخ عیسی قاسم مردم بحرین را هدایت کرده و به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را دعوت می‌کرد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه سال گذشته تابعیت شیخ قاسم را صلب کرده و چندین بار ال خلیفه به خانه وی حمل کرده ولی مردم غیور اجازه ندادند، افزود: در چند روز گذشته با یورش وحشیانه پنج نفر شهید شده و چند صد نفر مجروح شدند.

وی تاکید کرد: ما نمازگزاران فشار و تهدید نسبت به شیخ عیسی قاسم همچنین آزار مردم بحرین را شدیداً محکوم می‌کنیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این حمله وحشیانه بعد از اولین سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اخذ دلارهای فراوان و تصویب بیانیه‌ها و مصوبه‌ها صورت گرفته است که حمله وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله به هویت اسلامی بوده و نقاب از چهره اصلی ال سعود برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: وقتی برخی دم از دموکراسی کلیشه‌ای می‌زنند و در این باره چیز نمی‌گویند، می‌خواهیم مهر سکوت را از زبانشان برداشته و اقدام وحشیانه علیه مردم و شیخ عیسی قاسم را محکوم کنند.

وی به تقاضای مکرر خود از مقام معظم رهبری در خصوص کناره‌گیری از مسؤولیت خود به دلیل کهولت سن و توصیه پزشکان گفت: اصلاً موضوع ناراحتی از مردم نیست بلکه مردم تبریز همیشه باشکوه در همه مراسم شرکت کرده و صفوف نماز را پرشورتر برگزار کرده‌اند، عذر من برای کناره‌گیری بنا به درخو است پزشکی است زیرا باید نماز را روی صندلی بخوانم که برخلاف شأن یک امام جمعه است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با طلب حلالیت از مردم گفت: علاقه‌مند به آشنایی با تمام خانواده شهدا بودم و در عرض ۲۲ سال حضور در این مسئولیت در خطه آذربایجان خرسند بودم و افتخار بزرگی برای من است.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به اینکه این هفته آخرین هفته ماه شعبان است، افزود: اگر رویت هلال ماه قطعی شود، فردا رمضان خواهد بود ولی اگر رویت نشود باید روزه یوم‌الشک گرفته شود.

وی با بیان اینکه ماه رمصان ماه تقویت روحیه است، خداوند در این ماه با واجب کردن روزه، انسان را تربیت کرده و درس تربیتی داده است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه خداوند به پرورش‌دهنده معروف است، ادامه داد: انسان علاوه بر تربیت تکوینی، از تقویت تشریحی نیز برخوردار است که به صورت معتقدات و احکام تربیت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احکام الهی از جمله روزه و نماز تقویت‌کننده و سازنده است و روزه سپری در مقابل آتش است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تعبیر دوم از روزه گرفتن آزمایش اخلاص برای انسان است و با واجب کردن روزه خلوص انسان ارزیابی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه در هر پست و مقامی که باشیم باید عملمان برای خداوند باشد تا نصرت و عنایت خداوند شامل حالمان  شود، افزود: نامزد شدن در انتخابات و یا چگونگی رای آوردن همگی باید برای خداوند باشد و یک نامزد برای خدا در انتخابات شرکت کند نه برای به دست و آوردن مال و روزی فراوان و با چشم طمع به فکر مسؤولیت باشد.

وی خطاب به کسبه تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان به فکر همدیگر باشیم و کالاهای مورد نظر را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.

عصو مجلس خبرگان رهبری به آخرین لحظات ماه شعبان اشاره کرد و گفت: باید آماده شویم برای ورود به مهمانسرای الهی که در آن رحمت و رضوان الهی وجود دارد، ورود به این مهمانسرا  لیاقت می‌خواهد.

گفتنی است، نماز جمعه این هفته آخرین نماز جمعه به امام جماعت آیت الله محسن شبستری بود که بعد از وی نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه تبریز بر عهده آیت الله محمدعلی آل هاشم خواهد بود.