مردم استان مشتاقانه منتظر سفر مجدد رهبر معظم انقلاب به تبریز هستند/ قدردانی از زحمات آیت‌الله مجتهد شبستری و اعلام همکاری با حجت‌الاسلام آل‌هاشم
مردم استان مشتاقانه منتظر سفر مجدد رهبر معظم انقلاب به تبریز هستند/ قدردانی از زحمات آیت‌الله مجتهد شبستری و اعلام همکاری با حجت‌الاسلام آل‌هاشم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم این استان در طول تاریخ، عشق خود را به ولایت و ارزش‌های الهی ثابت کرده‌اند، گفت: مردم آذربایجان شرقی، خاطره سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال ۱۳۷۲ را فراموش نکرده‌اند و عاشقانه و مشتاقانه منتظرند تا مجدداً ایشان را از نزدیک زیارت کنند. به […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم این استان در طول تاریخ، عشق خود را به ولایت و ارزش‌های الهی ثابت کرده‌اند، گفت: مردم آذربایجان شرقی، خاطره سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال ۱۳۷۲ را فراموش نکرده‌اند و عاشقانه و مشتاقانه منتظرند تا مجدداً ایشان را از نزدیک زیارت کنند.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، افزود: سلام‌های گرم مردم استان را خدمت رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنم و از محضر ایشان برای سفر به تبریز دعوت می‌کنم و خیلی خوشحال خواهیم شد که این سفر در سال جاری که چهلمین سالگرد قیام شکوهمند ۲۹ بهمن مردم تبریز است انجام شود.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام آل‌هاشم به سمت نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: لازم می‌دانم به عنوان خادم مردم قدرشناس این استان، از رهبر معظم انقلاب تشکر کنم که یکی از فرزندان خلف این آب‌وخاک و کسی را که بوی رزمندگان و لشکریان خدا در هشت سال دفاع مقدس را می‌دهد انتخاب کردند و خرسندیم که در چنین ایام مبارکی، مراسم معارفه ایشان برگزار می‌شود.

جبارزاده با بیان اینکه در این جلسه، همدلی و همراهی مجموعه مدیریتی استان را با نماینده ولی فقیه اعلام می‌کنیم، افزود: امیدواریم با محوریت حجت‌الاسلام آل‌هاشم بتوانیم در جهت ارزش‌های نظام اسلامی و پاسداری از خون شهیدان قدم برداریم.

وی همچنین از زحمات ۲۲ ساله آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده پیشین ولی فقیه در استان قدردانی کرد و گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و یاد و خاطره شهیدان آیت‌الله قاضی طباطبایی و آیت‌الله مدنی و مرحوم آیت‌الله ملکوتی را به عنوان ائمه جمعه تبریز گرامی می‌دارم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فضای وحدت، صمیمیت و همدلی در بین مردم و مسئولان استان حاکم است، افزود: مفتخریم که استان آذربایجان شرقی دو سال پیاپی در ارزیابی‌های ملی به‌عنوان استان برتر از نظر امنیتی شناخته شده و این برتری حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح و همه دست‌اندرکاران عرصه امنیت استان است.

وی خاطرنشان کرد: مردم این استان مشتاقانه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و آخرین مورد آن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود که به ندای رهبری لبیک گفته و به پای صندوق‌های رأی هجوم آوردند و تا آخرین ساعت رأی‌گیری حضور گسترده خود را نشان دادند.

جبارزاده با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم استان در این انتخابات شرکت کردند، افزود: شرمنده‌ایم که نتوانستیم آن‌چنان که شایسته است حضور باشکوه مردم را مستند کنیم و امیدوارم در انتخابات‌های آینده بتوانیم زمینه حضور بیش از پیش مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: بعد از برگزاری انتخابات در استان، اعلام کردیم که دوره رقابت‌های انتخاباتی تمام شده و باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم و مسئولان استان در سال گذشته به ندای رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی لبیک گفتند، افزود: سهم استان ما در سال گذشته رسیدگی به مشکلات مالی ۵۱۵ واحد تولیدی بود، اما با همت مسئولان توانستیم ۱۵۸۴ واحد را از محل تسهیلات رونق تولید و منابع داخلی بانک‌ها، تأمین مالی کنیم؛ علاوه بر این ۳۸۳ واحد تولیدی، از مجوزها و معافیت‌های گمرکی برای واردات خط تولید استفاده کردند و مشکلات مالیاتی ۵۹ واحد و مشکلات بیمه‌ای ۵۳۵ واحد نیز حل‌و‌فصل شد.

وی افزود: در سال قبل همچنین بر اساس فرمان رهبری، ۳۳۲ جلسه کارگروه رفع موانع تولید را در استان تشکیل دادیم و قبل از پایان سال، در ۲۹ بهمن ماه توانستیم به همه اهداف تعیین‌شده در سطح ملی و استانی دست یابیم.

جبارزاده گفت: معتقدیم که توصیه رهبری مبنی بر اقدام بابرنامه، باید عملیاتی شود و بر این اساس در اولین گام، سند توسعه استان را تدوین و تصویب کردیم که هم‌اکنون در مرحله اجرایی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، ده‌ها هزار نفر از مردم این استان درگیر بحث اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی بودند، اما امروز خرسندیم که این استان با همت مسئولان و کمک مردم، به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده و این عنوان به افتخار قبلی این استان یعنی استان بدون گدا اضافه شد.

وی با اشاره به اعلام شعار تولید و اشتغال برای سال ۹۶ از سوی رهبر انقلاب، گفت: ما مدیران استان هم‌قسم شده‌ایم که اجازه ندهیم دل رهبری از بیکاری جوانان آزرده‌خاطر باشد و اگر در سال گذشته ۴۰هزار شغل در استان ایجاد شد، تلاش می‌کنیم که امسال کارنامه بهتری در این زمینه داشته باشیم.

جبارزاده افزود: مردم ما لایق همه نوع خدمتی هستند و ما مصمم هستیم که با لبیک‌گویی به رهبر معظم انقلاب، به‌صورت کامل در خدمت این مردم باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از فرمانده نیروی انتظامی استان و فرمانده پایگاه شکاری شهید جواد فکوری به‌خاطر کسب عناوین برتر کشوری در ارزیابی عملکرد، قدردانی کرد.