افتخار آذربایجان همین بس که مقام معظم رهبری ریشه در این خاک دارند
افتخار آذربایجان همین بس که مقام معظم رهبری ریشه در این خاک دارند

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به کار بردن عبارت «شهر قهرمان تبریز» توسط مقام معظم رهبری در مناسبات مختلف گفت: ایشان این تعبیر را در هیچ جای دیگر به کار نمی‌برند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در مراسم استقبال از امام جمعه جدید تبریز و […]

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به کار بردن عبارت «شهر قهرمان تبریز» توسط مقام معظم رهبری در مناسبات مختلف گفت: ایشان این تعبیر را در هیچ جای دیگر به کار نمی‌برند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در مراسم استقبال از امام جمعه جدید تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و پیام مقام معظم رهبری برای انتصاب آیت‌الله آل هاشم اظهار کرد: امروز اولین نماز جمعه نماینده جدید ولی فقیه در استان در مصلای با عظمت تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلسفه حضور من برای شرکت در این نماز جمعه برای معارفه است، گفت: با این استقبال و سبقه خانواده آل هاشم نیازی به معارفه نیست و همه ایشان را می‌شناسند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: فعالیت آقای آل‌هاشم در ارتش و سایر مسؤولیت‌ها درخشان بوده است.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با اشاره به اینکه طبق درخواست آیت‌الله محسن مجتهد شبستری بیش از ۱۰ بار درخواست کناره‌گیری از مسؤولیت خود را به رهبر فرزانه اعلام داشتند، افزود: با توجه به کسالت ایجاد شده برای آیت‌الله شبستری، رهبر فرزانه انقلاب که درخواست وی را قبول نمی‌کردند، در نهایت موافقت کردند.

وی با بیان اینکه بعد از آیت الله ملکوتی، مقام معظم رهبری نگران آذربایجان‌شرقی بودند و معتقد بودند نباید آن خطه تضعیف شوند، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدا  آیت‌الله شبستری را برای سه ماه فرستاده بودند ولی با درایت و روحیه انقلابی آیت‌الله شبستری چند ماه به ۲۲ سال تبدیل شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری اینکه بعد از شدت گرفتن کسالت آیت‌الله مجتهد شبستری، علما و ائمه جماعت دیگری نیز بودند ولی حجت‌الاسلام آل‌هاشم انتخاب شد، گفت: با توجه به اینکه آل‌هاشم از این خاک بوده و از خانواده مذهبی و بنام تبریز است، ایشان انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با اشاره به تلاش‌ها برای صیانت دینی خطه آذربابجان، حضور بزرگان مبارزی که با استبداد جنگیدند و استبداد صغیر محمدعلی شاه را برانداختند، تاکید کرد: اینجا زادگاه علامه طباطبایی، امینی، جعفری و… است که برای اسلام تلاش کرده‌اند و هیچ‌وقت ستارخان و باقرخان را فراموش نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: افتخار آذربایجان همین بس که مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار نهضت اسلام و شخصیت والایی که در زمان فعلی علم انقلاب را بر دست دارند، ریشه در این خاک دارند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه اگر بخواهم از  ویژگی‌های رهبری در پیش شما سخن بگوییم، زیره به کرمان بردن است، گفت: یک فقیه، یک دلاور همانند رهبر تن دشمن را به لرزه درمی‌آورد.

وی با اشاره به شهادت شهدای منا که بیش از ۷ هزار نفر بود و سران مست و شهوت‌ران آنها در پس دادن جنازه‌ها تعلل می‌کردند، تاکید کرد: با یک اولتیماتوم رهبر انقلاب اسلامی، جنازه‌ها برگردانده شد.

حجت‌الاسلام گلپایگانی افزود: استکبار جهانی ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه به عربستان اهدا کرد و بعد هم باید چند میلیارد دلار خرج آموزش کند تا آل سعود آن را صرف جنگ با  یمن کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با سفر به عربستان با هدف ریشه‌کنی تروریست، اهداف دیگر را دنبال می‌کند، افزود: تروریست خودشان هستند که داعش را ایجاد کرده و خون هزاران نفر را ریخته‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری بمب‌گذاری و پرتاب خمپاره به شهر قطیف گفت: ادعای انسان دوستی دارند ولی خون مردم را می‌ریزند.

وی به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ایران اشاره کرد و گفت:مردم ۲۹ اردیبهشت در امنیت کامل چندین ساعت در صف ایستادند تا رای بدهند ولی آیا عربستان صندوق رای می‌شناسد؟

حجت‌الاسلام گلپایگانیافزود: زنان عربستانی تاکنون حق رانندگی نداشتند و اگر رانندگی کنند، جریمه خواهند شد، این  تفکر آنها در دوره‌ای است که پیشرفت جهانی غوغا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز اولین روز فعالیت نماینده ولی فقیه در استان در این ماه پربرکت را تبریک می‌گوییم، بدانید این منتخب ولی فقیه فردی دلسوز و همدل هستند به گونه‌ای شد که ارتشیان از جدایی وی از سمت قبلی ناراحت بودند.

رئیس دفتر مقام معظم هبری در پایان متن حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب حجت‌الاسلام آل‌هاشم را قرائت کرد.