محجوب: بیش از ۴۰۰ هزار نفر فاقد امنیت شغلی هستند
محجوب: بیش از ۴۰۰ هزار نفر فاقد امنیت شغلی هستند

دبیرکل خانه کارگر، گفت: همه ما کارگران یک هدف مشترک داریم و آن امنیت شغلی است امروز بیش از ۴۰۰ هزار نفر فاقد امنیت شغلی هستند و در آینده بیش از ۱ میلیون نفر دیگر به این آمار اضافه می‌شود جامعه کارگری حق تجمع را از کسی گدایی نمی‌کند به گزارش قلم پرس به نقل […]

دبیرکل خانه کارگر، گفت: همه ما کارگران یک هدف مشترک داریم و آن امنیت شغلی است امروز بیش از ۴۰۰ هزار نفر فاقد امنیت شغلی هستند و در آینده بیش از ۱ میلیون نفر دیگر به این آمار اضافه می‌شود

جامعه کارگری حق تجمع را از کسی گدایی نمی‌کند

به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، علیرضا محجوب که در جمع کارگران تهرانی شرکت کننده در مراسم راهپیمایی روز جهانی کارگر حضور داشت، افزود: امروز به این منظور جمع شده‌ایم تا با ایستادگی حق خود مبنی براینکه کارگران برای گرامیداشت روز جهانی کارگر به به مجوز نیازی ندارند را ثابت کنیم.

وی ادامه داد: جامعه کارگری حق تجمع را از کسی گدایی نمی‌کند و این اجازه را نمی‌دهند که کسی این حق را از آن‌ها بگیرد. از این‌رو از تمام کسانی که در ‌‌نهایت، امروز این خواسته قانونی را به رسمیت شناختند تشکر می‌کنیم.

امیدواریم مسوولان فرمایشات رهبری را محقق کنند

محجوب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته کارگر گفت: ایشان تمام مسائل را گفتند که گویا و کامل بود و ما از مسئولان چیزی بیشتر از سخنان مقام معظم رهبری نمی‌خواهیم و امیدواریم همین فرمایشات ایشان را محقق کنند.

بیش از ۴۰۰ هزار نفر فاقد امنیت شغلی هستند

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به انعقاد قراردادهای موقت و حجمی گفت: همه ما کارگران یک هدف مشترک داریم و آن امنیت شغلی است امروز بیش از ۴۰۰ هزار نفر فاقد امنیت شغلی هستند و در آینده بیش از ۱ میلیون نفر دیگر به این آمار اضافه می‌شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: دیوان عدالت اداری ملزم است که رای خود را درخصوص تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ باطل کند زیرا مهم‌ترین عارضه ما امنیت شغلی است.

وی با اشاره به مشکل سالخوردگی در دهه‌های آینده افزود: کمیته امداد امام خمینی در یکی از گزارشات خود آماری ارائه کرده که مطابق این آمار تا سال ۱۴۱۵ حدود ۲۵ درصد از جمعیت کشور در سنین سالخوردگی قرار دارند که متاسفانه هیچ اندیشه‌ای برای آن‌ها نشده است. از این‌رو معیشت یکی از مشکلات ماست و موانع فراوانی پیش روی ما از جمله استمرار اشتغال و معیشت کارگران وجود دارد.

محجوب با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین آرمان مجموعه خانه کارگر جلب رضایتمندی کارگران است گفت: امروز کارگران شاغل و بازنشسته در وضعیتی قراردارند که نمی‌توانند رضایتمندی خود را اعلام کنند و تلاش ما باید جلب رضایتمندی آن‌ها باشد. از این‌رو بنده از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم ما را در تحقق این مهم یاری برسانند.