مذاکره با اروپایی‌ها منجر به ارتقا جایگاه ایران می‌شود
مذاکره با اروپایی‌ها منجر به ارتقا جایگاه ایران می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ایران می‌تواند مشکلات منطقه را حل کند و بازیگر مهم منطقه باشد، گفت: مذاکرات منطقه‌ای ایران با اروپا منجر به کاهش نفوذ ایران در منطقه نمی‌شود و مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید. به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی در خصوص مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در خصوص مسائل […]

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ایران می‌تواند مشکلات منطقه را حل کند و بازیگر مهم منطقه باشد، گفت: مذاکرات منطقه‌ای ایران با اروپا منجر به کاهش نفوذ ایران در منطقه نمی‌شود و مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی در خصوص مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در خصوص مسائل منطقه‌ای، اظهار داشت: نفس مذاکره بسیار مفید است، اکنون گفت‌وگوهایی که در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی انجام می‌شود نیز منافع کشور را تامین می‌کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات فرصتی است که مسائل منطقه را بیان کنیم و در کنار آن منافع ایران نیز تامین شود، بیان کرد: مراودات اقتصادی و سیاسی با کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان نیز در این مذاکرات بازتعریف می‌شود.

مذاکره با اروپایی‌ها منجر به ارتقا جایگاه ایران می‌شود

وی افزود: ایران در کشورهای مختلف سفارتخانه و رایزن فرهنگی دارد که در هر کشور، ظرفیت‌ها، مشکلات و مسائلی مطرح است و هر چقدر مراودات بیشتر باشد، ایرادات مرتفع و وجهه بین‌المللی کشور در منطقه و جهان ارتقا می‌یابد.

ساعی با بیان اینکه ایران در منطقه‌ای قرار دارد که با مسائل و مشکلات فراوانی رو به رو است، ادامه داد: کشورهای منطقه غرب آسیا متاسفانه دچار مشکلات سیاسی، ساختاری و جنگ داخلی هستند و بعضی از این جنگ‌ها به دلیل دخالت کشورهای خارج از منطقه رخ داده است.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به دلیل جبر جغرافیایی نمی‌تواند بی‌تفاوت عمل کند، ایران در منطقه‌ای قراردارد که مشکلاتی برای همسایگانش حادث شده و درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد حتما بر ایران نیز اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه راه‌‎های متناسب با ژئوپلیتیکی که ایران انتخاب کرده، موفقیت آمیز بوده است، افزود: ایران در خاورمیانه و در جهان نیز تاثیرگذار است.

مذاکرات منطقه‌ای ایران با اروپا منجر به کاهش نفوذ ایران در منطقه نمی‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران می‌تواند مشکلات منطقه را حل کند و بازیگر مهم منطقه باشد، بیان کرد: مذاکرات منطقه‌ای ایران با اروپا منجر به کاهش نفوذ ایران در منطقه نمی‌شود و مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

ساعی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران براساس عزت حکمت و مصلحت طراحی شده است، اظهار داشت: استراتژی مقام معظم رهبری نیز همین است و ایران نمی‌تواند نسبت به مسائل منطقه بی‌تفاوت باشد، وزارت خارجه نیز برای داشتن دیپلماسی فعالانه تحت فرامین مقام معظم رهبری بوده و این موارد را مورد توجه قرار داده است.

نقش ایران؛ میانجیگری در حل بحران‌های منطقه‌ای

وی افزود: مهمتر از همه مسائلی که در سیاست خارجی ایران وجود دارد، تامین منافع ملی است؛ یعنی پیش از ورود به هر موضوعی باید ایران قدرتمندی داشته باشیم تا بتواند از اعمال ظلم بر سایر کشورها توسط عناصر سلطه‌جو جلوگیری کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران باید نقش میانجیگری در حوزه مسائل سیاست خارجی را داشته باشد، بیان کرد: ایران هیچ گاه بر آتش جنگ در هیچ کجای جهان ندمیده و همواره بدنبال تحقق مردم سالاری در جهان بوده است.

ایران بر راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای تاکید دارد

وی افزود: در سوریه نیز ایران همواره بر راه حل سیاسی تاکید داشته و بیان کرده که باید سرنوشت مردم این کشور توسط خودشان مشخص شود، در یمن نیز براساس آمار سازمان ملل بسیاری از کشته شدگان زنان و کودکان است و ایران نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و با اروپا رایزنی می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون اروپا به دلیل سیاست‌های تندروانه ترامپ با آمریکا دچار انشقاق شده و نمی‌خواهد شریک تصمیم گیری‌های رئیس جمهور بی‌منطق آمریکا باشد، اکنون ارتباط ایران و اروپا مناسب است و باید مسائل و مشکلات منطقه را کاهش دهند./